کد خبر: ۱۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
رئیس کمیسیون انرژی مجلس:
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تبیین اقدامات انجام‌شده برای رفع مشکل استخدام دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت، گفت: ما پیگیری لازم را کردیم و وزیر هم در کمیسیون حضور پیدا کرد؛ دیگر ضرورتی برای حضور این افراد مقابل درب مجلس نمی‌بینم. کدام قانون تعیین کرده است که ما باید قول کتبی دهیم؟
به گزارش آرانیوز، فریدون حسنوندبا اشاره به اعتراضات فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت اظهار کرد: هفت نفر از این افراد به‌عنوان نماینده در کمیسیون حاضر شده و اسناد خود را ارائه و با نمایندگان کمیسیون مذاکره کردند، سپس وزیر به کمیسیون آمد و در این خصوص توافق شد که کمیته‌ای تشکیل شود؛ این کمیته نیز جلساتی برگزار کرد و وزیر در این جلسات اعلام کرد من با نظر مثبت و موافق نسبت به این موضوع اقدام می‌کنم.

وی افزود: ما مجدداً مکاتباتی پیرو جلسات کمیسیون و توافقات صورت‌گرفته داشتیم و از وزیر خواستیم که این مشکل را حل کند؛ باید طرفین نسبت به توافقات خود متعهد باشند. ما به دانشجویان نیز این را گفته‌ایم که اگر منظورتان این بود که حرفتان را به ما برسانید و ما پیگیری کنیم، این کار را کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید از نظر اخلاقی نسبت به برخی موضوعات متعهد باشیم. ما پیگیری لازم را کردیم و وزیر هم در کمیسیون حضور پیدا کرد؛ دیگر ضرورتی برای حضور این افراد مقابل درب مجلس نمی‌بینم.

حسنوند در پاسخ به این‌که دانشجویان خواستار قول کتبی هستند، گفت: کدام قانون تعیین کرده است که ما باید قول کتبی دهیم؟ رئیس و اعضای کمیسیون انرژی در جمع آن‌ها حاضر شدند، آیا مجلس این‌قدر بی‌اعتبار است که آن‌ها اطمینان ندارند؟

وی همچنین درباره این گفته وزیر نفت که "هیچ تعهدی نسبت به دانشجویان بورسیه دانشگاه صنعت نفت نداریم”، عنوان کرد: این را باید از وزیر پرسید و من پاسخگوی این سؤال نیستم؛ اما آنچه آقای زنگنه در کمیسیون انرژی گفته، این است که من با نظر موافق و مثبت موضوع را پیگیری می‌کنم.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما به‌عنوان نماینده پیگیری کردیم و وظیفه خود را انجام دادیم، اگر کسی بخواهد با فشار و تجمع و تحصن کار خود را پیش ببرد، مسیر مجلس این نیست بلکه بر مبنای قانون و پیگیری قانونی است تا یک مسأله به نتیجه برسد. وظیفه‌ی ما هم دفاع از حق و حقوق مردم و نظارت بر رعایت قانون است که آن را انجام می‌دهیم.

حسنوند گفت: من از این رفتار و ادبیات برخی افراد گلایه دارم که چندین‌بار آمدند و صحبت کردند. منظورشان چیست؟ اگر می‌خواهند که به وزیر فشار بیاورند، درب وزارت‌خانه بروند، چرا آمده‌اند مقابل درب مجلس تجمع کرده‌اند؟ اگر منظور رساندن حرف به گوش ماست، ما محترمانه میان آن‌ها حضور پیدا کردیم و از آن‌ها برای حضور در کمیسیون دعوت کردیم.

وی تصریح کرد: روزی که وزیر آمد، ۲ نفر از نمایندگان دانشجویان معترض پس از جلسه، در مجلس حضور پیدا کردند و اعضای کمیته با آن‌ها صحبت و نامه‌های آن‌ها را پیگیری کرده‌اند؛ در وزارت‌خانه نیز اعضای کمیته مسئول پیگیری جلسه‌ای برگزار کرده‌است. دیگر چه کاری باید انجام شود؟

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: من با فشار، تحصن و تجمع زیر بار نمی‌روم و در مسیری که آیین‌نامه و قانون مشخص کرده است، حرکت می‌کنم. مسیر من قانونی و منطقی است و غیر از این مسیر حرکت نمی‌کنم. تجمع‌کنندگان خودشان باید تشخیص دهند.

حسنوند ادامه داد: اگر وزیر موظف است کاری انجام دهد، قانون گفته که باید انجام دهد و اگر وزیر متعهد شده که در برابر موضوعی تکلیف قانونی دارد باید آن را انجام دهد. مجلس دیگر چه کاری باید انجام دهد که نکرده است؟!

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار