کد خبر: ۱۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
نماینده مردم آبادان در مجلس:
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در آینده نزدیک شاهد بهینه‌سازی و توسعه پالایشگاه آبادان خواهیم بود که بر اساس آن، این کارخانه به ترازهای اول جهانی خواهد رسید.

به گزارش آرانیوز،عامر کعبی اظهار کرد: در رابطه با توسعه و رونق پالایشگاه آبادان، نمایندگان آبادان در خانه ملت، صحبت‌ها و پیگیری‌های متعددی با مسؤولان استانی و کشوری داشته‌اند که خوشبختانه این موضوع در حال نتیجه دادن است.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک شاهد طرح اصلاح، بهینه‌سازی و توسعه پالایشگاه آبادان خواهیم بود که بر اساس آن، این کارخانه عظیم که با قدمتی بیش از 100 سال در آبادان مشغول به کار است، به یک پالایشگاه مدرن و هم‌تراز با پالایشگاه‌های اول جهان قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان و مسؤولان شهر آبادان بر این موضوع معتقدند که اگر در این شهرستان فرصت شغلی وجود داشته باشد، باید در ابتدا نتایج و ثمرات آن برای مردم آبادان باشد.

کعبی با اشاره به دارا بودن اولویت مردم آبادان در استفاده‌ از منابع انسانی و اقتصادی پالایشگاه آبادان افزود: مردم باید رونق و توسعه پالایشگاه را لمس کرده و نتیجه آن‌را در زندگی خود احساس کنند.

وی تاکید کرد: این مردم در آبادان زندگی می‌کنند و بوی بد و سموم آلایندگی را تحمل می‌کنند و اگر مضرات آن را تحمل می کنند باید از منافع آن نیز بهره‌مند شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این مسیر نمایندگان مردم آبادان در مجلس نیز با قدرت و قوت بر سر منافع مردم ایستادگی خواهند کرد و در راستای احقاق حقوق شهروندان آبادانی که همواره مظلوم واقع شده‌اند تلاش بی وقفه‌ای خواهند داشت.

کعبی یادآور شد: در رابطه با عمران شهری نیز، با توجه به این موضوع که درآمد شهرداری آبادان از سه منبع تملک دارایی، عوارض آلایندگی و مالیات بر ارزش افزوده است، همچنین عدم توانایی این ارگان برای جذب بیش از 40 درصد بودجه‌ای که در شورای شهر مصوب شد، در صدد هستیم از طریق دریافت عوارض آلایندگی این کمبود‌ها را برطرف سازیم.

وی گفت: عدم  جذب بیش از 40 درصد این مصوبه توسط شهرداری آبادان، تاثیرات منفی بر توسعه و عمران شهری داشته است که هر چه سریع‌تر این عقب افتادگی باید جبران شود و از بدهی‌های این شهرداری که بالغ بر 90 میلیارد تومان است کاسته شود.

نماینده مردم آبادان در خانه ملت در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان آبادان در این مدت پیگیر اخذ عوارض آلایندگی و ارزش افزوده برای شهر آبادان بوده‌ و با مسؤولان نفت نیز در این خصوص به توافقاتی رسیده‌اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار