کد خبر: ۱۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
رییس کمیسیون انرژی مجلس:
رییس کمیسیون انرژی مجلس،با بیان اینکه منویات ۱۵ گانه مقام معظم رهبری در خصوص الگوی قراردادهای IPC باید مدنظر گرفته شود،گفت:مجلس نقش ویژه ای در شفاف سازی و رفع ابهام از قرارداهای جدید نفتی ایفا کرده است.

به گزارش آرانیوز(حوزه مجلس)فریدون حسنوند بااشاره به برگزاری نشست غیرعلنی مجلس با وزیرنفت، گفت:این نشست برای بررسی برخی ابهامات رفع آنها و طرح برخی سوالات نمایندگان درخصوص الگوی قراردادهای جدید نفتی برگزار شد و مجلس تاکنون اقدامات خوبی برای شفاف سازی درخصوص این قراردادها انجام داده و رویکرد پسندیده ای را دنبال می کند.

نماینده مردم اندیمشک درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری در خصوص الگوی قراردادهای IPC باید در نظر گرفته شود، افزود:هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین و کمیسیون انرژی مجلس ابهامات و نواقص در قراردادها را به وزیر توضیح داده و موانع قانونی برای رسیدگی به آن را علام کردند.

استمرار جلسات با زنگنه در مجلس با درخواست نمایندگان و صلاحدید هیئت رئیسه

حسنوند با اشاره به عملکرد و اقدامات کمیسیون انرژی در خصوص بررسی قراردادهای جدید نفتی، ادامه داد:کمیسیون انرژی در نشستی جداگانه با وزیرنفت نظرات و توضیحات زنگنه درباره الگوی قراردادها را شنید و نظرات کارشناسی خود را به وزیر اعلام کرد، اما اگر نیازی به استمرار این جلسات در مجلس باشد،نمایندگان و یا حتی وزارت نفت می توانند درخواست خود را به هیئت رئیسه تقدیم کنند،تا نشست دیگری برگزار شود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه هیئت تطبیق نظر نهایی خود را درخصوص آخرین مصوبه الگوی قراردادهای جدید نفتی اعلام می کند،تصریح کرد:اگر ایرادی بر آخرین مصوبه وجود داشته باشد،رییس مجلس آن را برای اصلاح به دولت ابلاغ خواهد کرد و در غیر اینصورت برای اجرا به دولت ابلاغ خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار