کد خبر: ۱۸۳۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اتمام کار مقدماتی این کمیسیون درباره تحصیل سفارشی بردار رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش آرانیوز، سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در قبال تحصیل توصیه‌ای «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور، گفت: کمیته آموزش عالی مجلس در حال بررسی موضوع تحصیل برادر رئیس‌جمهور است، البته کار مقدماتی هم از سوی کمیسیون انجام شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: نامه‌ای هم از سوی جمعی نمایندگان برای روحانی ارسال شده که متأسفانه تاکنون هیچ پاسخی در جوابیه این نامه به‌ دست ما نرسیده است.

وی با یادآوری موضوع تحصیلی یکی از وزرای دولت نهم، یادآور شد: در آن دوره هم مجلس نسبت به رانت تحصیلی یکی از وزرا موضع خود را شفاف اعلام کرد و خواستار برخورد جدی رئیس‌جمهور با تخلف وی شد، بنابراین بحث این دولت و آن دولت نیست و در این مسائل هیچ تعارفی با کسی نخواهیم داشت، چون پای آبروی نظام مطرح است.

ابطحی با بیان اینکه در این‌گونه موارد گرچه پای برادر رئیس‌جمهور هم در میان باشد، از حق مردم عقب نخواهیم کشید، گفت: هر شخص مسئولی مرتکب جعل، رانت‌خواری و سوءاستفاده از مقام اداری خود شده باید بدون اغماض با آن برخورد لازم صورت پذیرد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس تأکید کرد: باید دستگاه نظارتی دقیق‌تر عمل کند و اعتماد مردم را با نظارت خود افزایش دهد. کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم مجدانه در حال پیگیری این موضوع است.

وی با خطاب قرار دادن رئیس‌جمهور درباره موضع شفاف در قبال برادرش «حسین فریدون»، متذکر شد: باید روحانی براساس شعارهای انتخاباتی خود که یکی از آن شعارها مبارزه با فساد اقتصادی بود، در موضوع برادرش هم ورود کرده و اگر وی اتهاماتش صحت دارد برخورد لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
به نازم به دولتندبی رو امید
خب ایشون هم با هزارن امیددرس میخوننننننننننن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
0
با سلام: قطعا موارد بسيار زيادي در كشور وجود دارد كه بدون كنكور وبا توصيه و..مدرك ميگيرند واصولا اشكال كار در اينجا نيست چرا كه امروز بعيد ميدانم مشكلات با مدرك گرايي بدون سواد حل شود واين شايد اشكال در قانون باشد كه حداقل شرط ورود به مجلس را كار شناسي ارشد تصويب كرده نه تعهد ومسوليت پذيري (متاسفانه بخش عمده ركود كشور ناشي از تجمل گرايي مدرك تحصيلي بدون دانش علمي ميباشد )امروز مشكلات را در اين بيابيد والا نياز نيست توليد مدرك گردد كه با توصيه و .... تقاضاي ورود به دانشگاه گردد بخدا امروز انچه در گذشته اعلام مي شد علم بهتر است يا ثروت توام شده بطوريكه علم حتي بدون دانش ممري براي توسعه ثروت شده واين اينده كشور را دچار بحران خواهد نمود ودر اينده بايد الزاما واجبارا جهت مشاغل اجرايي نيروي كار از ساير كشور ها وارد كنيم چرا به اين موضوع توجه نميشود /مگر اقاي فريدون اگر مدرك نداشته باشد ولي متخصص باشد مشكلي پيش ميايد خواهش ميكنم بخاطر اينده كشور به اين موضوع فكر بيشتري كنيم تا در اينده دچار بحران مدرك اگر چه الان هستيم ولي بيشتر از اين نشويم نياز مملكت را با توسعه تخصص ونه مدر ك بايد حل كرد چه بسا يك فرد كم سواد تفكر بلند داشته باشد كه كم نيستند ولي متاسفانه بخش عمده در امد كشور در توليد مدرك بدون تخصص در حال هزينه است ودانشگاهها ب ومجلس بايد تدبير اساسي كند تا در اينده مديون كشوري كه خونبهاي هزاران شهيد عزيز ميباشد نباشند
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار