کد خبر: ۱۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
با حضور وزیر نیرو؛
53 پروژه برق منطقه ای تهران امروز (سه شنبه) با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو و با اعتبار سه تریلیون و 460 میلیارد ریال در محل نیروگاه برق آلستوم تهران به بهره برداری رسید.

  به گزارش آرانیوز، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران در این مراسم گفت: 53 پروژه در محدوده عملیاتی این شرکت در سه استان تهران، قم و البرز همزمان با دهه کرامت و سالروز ولادت امام رضا(ع)، با اعتباری افزون بر سه تریلیون و 460 میلیارد ریال در حوزه های خطوط، پست های انتقال و فوق توزیع افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
«غلامرضا خوش خلق» افزود: آغاز عملیات اجرایی 22 پروژه با اعتباری نزدیک به دو تریلیون و 940 میلیارد ریال از دیگر برنامه های شرکت در این دهه است.
این مقام مسوول تقویت شبکه، تامین برق منطقه و مشترکان و افزایش قدرت مانور شبکه را از مهمترین اهداف راه اندازی این پروژه ها اعلام کرد.
وی افزود: پیک بار امسال حوزه برق منطقه ای تهران با افزایش 6.2 درصدی در مقایسه با پارسال به 9 هزار و 550 مگاوات رسید و اینک، ظرفیت اسمی نیروگاه های آن 11 هزار و 571 مگاوات است.
وی یادآور شد: پیک بار از سال نخست اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها (سال 1389) تاکنون به ترتیب با رشد منفی 1.3، 2.7، 6.8، 5.37 و سه دهم درصدی در سال های مختلف مواجه شد، اما رشد 6.2 درصدی امسال آن در همسنجی با پارسال که افزایش 20 برابری بود، لزوم صرفه جویی در مصرف برق را بیش از پیش مهم جلوه داده است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران همچنین با اشاره به رشد 5.1 درصدی پیک بار شب در سال جاری در مقایسه با پارسال، خاطرنشان کرد: بیش از 50 پروژه مختلف برای عبور از پیک بار در سال جاری برنامه ریزی و اجرایی شد.
خوش خلق تصریح کرد: اجرای این پروژه ها در کنار اضافه شدن یک هزار مگاوات شبکه جدید در حوزه برق منطقه ای تهران، مدیریت پیک بار را میسر ساخت و در غیر این صورت بروز خاموشی 2.5 برابری دور از ذهن نبود.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، در 19 روز نیاز مصرف بیش از پیک بار در سال 94 به ثبت رسید و 31 روز نیز در آستانه ظرفیت شبکه مطابق با سال گذشته قرار گرفتیم. اما به رغم همه این مسایل و رشد 20 برابری بار در پیک، میزان انرژی توزیع نشده 10 درصد کمتر از پارسال بود.
به گزارش ایرنا، ظرفیت تولید برق در شرکت برق منطقه ای تهران 11 هزار و 570 مگاوات است که به صورت آبی و حرارتی تولید می شود و 15.8 درصد ظرفیت کل کشور است. انرژی مصرفی برق در حوزه منطقه تهران 46 هزار و 877 گیگاوات ساعت است که از این نظر 21.37 درصد کل انرژی مصرفی کشور را تشکیل می دهد. با این مشخصات، برق منطقه ای تهران با پوشش سه استان تهران، البرز و قم دارای هشت میلیون و 203 هزار مشترک است که 25 درصد کل مشترکان حوزه برق کشور را تشکیل می دهد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار