کد خبر: ۱۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
مدیر حج و زیارت خراسان شمالی عنوان کرد:
بجنورد- مدیر حج و زیارت خراسان شمالی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام از زائران اربعین فقط از طریق سامانه سماح انجام می‌شود، از ثبت‌نام ۲۱۰ نفر در این سامانه تاکنون خبر داد.

به گزارش آرانیوز، محمدباقر قاصری بابیان اینکه ۲۳ شرکت زیارتی در شهرستان‌ها فعال هستند و آمادگی ثبت‌نام از زائران اربعین رادارند، اظهار کرد: این دفاتر در تمام مدت آماده پاسخگویی به سؤالات مردم در این خصوص هستند.

قاصری افزود: در خصوص سایر شهرستان‌هایی که دفاتر زیارتی در آن‌ها فعال نشده است، در این راستا با اداره پست تفاهم‌نامه‌ای منعقدشده و مردم شهرستان‌ها می‌توانند با مراجعه به دفاتر پستی برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام فقط از طریق سامانه سماح انجام می‌شود، تصریح کرد: تاکنون ۲۱۰ نفر موفق به ثبت‌نام‌شده‌اند که به دلیل دریافت شماره گذر در این سامانه، ثبت‌نام زائران در روزهای اول کمتر است.

مدیر حج و زیارت استان بابیان اینکه گذرنامه باید ۶ ماه از تاریخ خروج از مرز اعتبار داشته باشد، اظهار داشت: فعلاً محدودیت زمانی برای ثبت‌نام در نظر گرفته نشده است و افراد علاقه‌مند می‌توانند برای صدور گذرنامه اقدام و سپس در سامانه ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه برای همه زائران بیمه اجباری در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: امسال همان میزان مبلغی که کشور عراق برای صدور ویزا اعلام می‌کند، معادل ریالی آن از حساب سرگروه کسر می‌شود و مشکلاتی که سال گذشته برای واریز مبلغ ویزا به دلار وجود داشت به این طریق حل‌شده است.

مدیر حج و زیارت استان اظهار کرد: سال گذشته چهار هزار و ۸۳۰ نفر زائر عتبات برای اربعین از استان ثبت‌نام کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود تا ۶ هزار نفر نیز ثبت‌نام کنند.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که قصد حضور در کشور عراق برای اربعین رادارند، حتماً باید ویزا تهیه کنند، عنوان کرد: وزارت کشور و نیروی انتظامی در مرزها از خروج این افراد جلوگیری می‌کنند و علاوه بر آن، کشور عراق نیز اجازه ورود بدون ویزا را نخواهد داد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار