کد خبر: ۱۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
تولیت آستان قدس رضوی:
مشهد ـ تولیت آستان قدس رضوی گفت: آشنایی، شناخت، پیروی و اطاعت از سیره و روش عملی زندگی امام رضا (ع) رمز ائتلاف و اتحاد مسلمانان است.

به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه در جشن شب میلاد امام رضا(ع) در حرم رضوی اظهار کرد: آنچه مشخص است این است که انسان یک کرامت ذاتی دارد اما کارانسان با کرامت ذاتی تمام نمی شود و درکنارآن کرامت اکتسابی نیز لازم است که راه دست یابی به کرامت اکتسابی عمل به بایدها و نبایدهای قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه اماکن متبرکه دستگاه‌های انسان سازی هستند ومی توانند انسان ها را ازگناه بازدارند، گفت: چنانچه دروجود انسان ها فقط نور خداوند وجود داشته باشد، راه عمل به نیکی ها درپرتو ائمه بازاست.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه با نقل این روایت از امام رضا علیه السلام که می‌فرمایند «اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌شناختند، بی‌شک از ما پیروی می‌کردند» افزود: امروز این وظیفه خطیر در شناساندن سیره و سخنان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به جهانیان، برعهده ما شیعیان است و اگر این مهم محقق شود، قطعا بسیاری از مشکلات بشری مرتفع خواهد شد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه امام رضا(ع) عالم آل محمد(ص) و اولین کسی بودند که کرسی گفتگو میان ادیان را در تاریخ بنیان نهادند، اظهار کرد: آشنایی، شناخت و اطاعت از سیره و روش عملی زندگی امام رضا علیه السلام رمز ائتلاف و اتحاد مسلمانان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، «کرامت» را گمشده امروز انسان معاصر خواند و گفت: نزدیک به ۷۰ سال است که در فلسطین کرامت انسانی پایمال می‌شود و در سوریه، یمن و عراق این کرامت مورد تعرض قرار گرفته است، حمایت انقلاب اسلامی از فلسطین، سوریه، عراق و یمن، حمایت از کرامت انسان‌هاست.

تولیت آستان قدس رضوی، رهبرمعظم انقلاب را پاسدار کرامت انسانی معرفی و افزود: آنچه به دست استکبار جهانی برعلیه بشریت رخ می‌دهد، تجلی نقض کرامت انسان‌هاست. امروز به لطف خداوند و به برکت ایستادگی مجاهدان و مسلمانان آزادی خواه سوریه، یمن و عراق، بسیاری از حقایق برای مردم جهان در حال روشن شدن است. بسیاری در دنیا دریافته‌اند که داعش، ساخته مستکبران به ویژه اسرائیل برای ضربه مسلمانان است.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: حق به هیچ عنوان نابود شدنی نیست چراکه اگر راه حق نابود شدنی بود امروزبعد این همه سال عاشورا تمام می شد، لذا نمی توان با زندانی کردن روحانیون و علما سنت های الهی را تعطیل کرد.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: کسی که در دنیا ببخش کند کریم نیست زیرا امکان دارد این بخشش ها به جهت کسب مانع و مقام بهتر باشد بنابراین باید نیات و اهداف را شناخت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار