کد خبر: ۱۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اولویت بعدی اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر 50 هزار نفر و حاشیه شهرهای بزرگ است.

به گزارش آرانیوز، علی اکبر سیاری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: براساس آخرین آمار 10 میلیون نفر در حاشیه شهرهای بزرگ و پنج میلیون نفر در شهرهای کوچک زندگی می کنند.
وی افزود: از دیگر اقداماتی که در برنامه ششم توسعه در وزارت بهداشت دنبال خواهد شد فراهم کردن زیرساختار لازم در اجرای طرح پزشک خانواده در کل کشور و نظام ارجاع از پزشک عمومی به متخصصین است.
به گفته سیاری در تحول نظام سلامت 15 برنامه و 10 طرح در دستور کار قرار دارد که پزشک خانواده یکی از 15 برنامه است.
وی افزود: طرح پزشک خانواده در 2 استان مازندران و فارس و همچنین برای 27 میلیون نفر روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت کشور در حال اجرا است و در آینده ای نزدیک این طرح برای کل کشور اجرا خواهد شد.
وی اظهارداشت: برای اجرای پزشک خانواده زیرساخت از قبیل تیم سلامت ، پرونده سلامت الکترونیک و بسته های خدمت مورد نیاز است که در دو استان مازندران و فارس این زیرساختار فراهم بوده است.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از این مصاحبه بیان کرد: امیدواریم پرونده سلامت الکترونیک که طرح جدید وزارت بهداشت است برای همه ایرانیان صادر شود که بدون تردید این امر نیاز به یک پروسه زمانی است و کشوری همانند انگلستان که این طرح را اجرا کرد دهها سال طول کشید تا پرونده کاغذی شهروندان به پرونده الکترونیک تبدیل شود.
به گفته سیاری چهار عامل بیماری غیر واگیر اعم از قلب و عروق، سرطان، دیابت و فشار خون از عوامل 76 درصد مرگ و میر در ایران است که در برنامه ششم توسعه به طور گسترده برای کنترل این بیماری ها برنامه ارائه شد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار