کد خبر: ۱۸۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
قزوین- معاون اقنصادی استانداری قزوین گفت: برای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید نیازمند عزم جدی و همراهی مسئولان دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی هستیم.
به گزارش آرانیوز، بیست و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شنبه شب در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

در این نشست عباسعلی درافشانی معاون اقتصادی استانداری قزوین اظهارداشت: با تعامل و همکاری مدیران دستگاههای اجرایی در مسیر حل مشکلات واحدهای صنعتی مصمم هستیم و با تاکید استاندار با پیگیری امور در شورای گفتگو راهکارهایی برای رفع موانع نیز پیشنهاد می شود.

درافشانی تصریح کرد: برای بهبود فضای کسب و کار باید همه عزم جدی و راسخ داشته باشیم و با مشارکت یکدیگر برای روان سازی امور، کاهش موانع کسب و کار و رونق تولید گام برداریم.

علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی قزوین هم در این جلسه گفت: خوشبختانه با جدی گرفتن بخش خصوصی شاهد مشارکت علاقمندان در کارهای صادرات و واردات هستیم و تجهیزات خوبی در این زمینه در گمرک مستقر شده که بایدضمن بازاریابی برای کاریابی بیشتر این کار اقتصادی شود.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین بیان کرد: برای استفاده از تجهیزات فنی که توسط بخش خصوصی در گمرک نصب شده می توان با رئیس انبارهای کشور مذاکره کرد تا خدمات به استانهای دیگر هم داده شود.

کشاورز قاسمی اظهارداشت: باید کاری کنیم تا بخش خصوصی انگیزه لازم برای سرمایه گذاری را داشته باشد و فعالیتش تداوم یابد در غیر این صورت کارها با چالش مواجه می شود.

حسین زکی زاده مدیرکل امور اقتصادی استانداری قزوین هم در بیست و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  اظهار داشت: برای کمک به واحدهای صنعتی مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال به واحدهای کشاورزی و صنعتی تزریق شده که این کار موجب تداوم تولید در این واحدها شده است.

وی افزود: صنعت ساختمان در چهار ماهه امسال مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که شاهد رشد ۳۱ درصدی در صدور پروانه ها و ۴۴ درصدی در میزان زیربنا بودیم که وضعیت رکود بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: تاکنون ۲۳۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

زکی زاده اظهارداشت: در صادرات نیز شاهد رشد ۱۴ درصدی در ۴ ماهه امسال هستیم.

در ادامه مهرداد شکوهی رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی قزوین گفت: برای همکاری واحدهای صنعتی با شرکت توزیع نیروی برق در ایام پیک بار انتظار می رود دو شیفت در ظهر و شب پیشنهاد شود تا کارخانه ها حق انتخاب داشته باشند.

وی یادآورشد: برخی واحدها مانند کارخانه شیشه قادر نیستند کوره های خود را خاموش کنند و با مشکلات جدی در این زمینه مواجهند و باید در جلسات تخصصی برای این موضوع تدبیر شود.

بهنام ملکی مدیرکل جذب سرمایه گذاری استانداری قزوین هم گفت: برای بهبود شرایط کسب و کار باید بورس مستقل شود تا ظرفیت های اقتصادی بالا برود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار