کد خبر: ۱۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
اراک- رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: رویکرد رسانه ای جهاد دانشگاهی استان تعامل با رسانه ها در راستای بهره گیری مطلوب و مفید از پژوهش های این نهاد علمی در تهیه محتواهای رسانه ای است.

به گزارش آرانیوز، سید جعفر نظام دوست  اظهار داشت: سیاست اطلاع رسانی در جهاد دانشگاهی این است که علاوه بر ایسنا که خبرگزاری متعلق به این سازمان است، بیشتر در سایر رسانه ها مطرح شود.

وی افزود: در حوزه جهاد دانشگاهی تحقیقات و پژوهش های مفیدی در زمینه مسائل اجتماعی و... صورت گرفته که منبع خوبی برای بهره گیری فعالان رسانه در حوزه اطلاع رسانی است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی بیان کرد: هم اکنون جهاد دانشگاهی استان مرکزی در حوزه های مختلف پژوهشگران و اساتیدی را به کار گرفته و از سوی دیگر با سازمان های مرتبط حوزه شهری و اجتماعی ارتباط گرفته تا هر نوع اقدامی بر مبنای پژوهش انجام شود.

نظام دوست گفت: در حال حاضر استقبال سازمان ها در استان از مساله پژوهش چندان مطلوب نیست اما در تلاش هستیم این مهم را جا بیندازیم به ویژه در حوزه های شهری و انجام پروژه ها، پژوهش اهمیت زیادی دارد.

وی خاطرنشان ساخت: آغاز احداث مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی با توجه به آمار بالای ناباروری در استان، از سال ۸۹ انجام شد و سال گذشته به افتتاح رسید و در این مسیر مقررات پیچیده ای را پشت سر گذاشتیم و خوشبختانه به نتیجه رسید.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: این مرکز با صرف هفت میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید و در حال حاضر جوابگوی نیازهای استان و حتی استان های همجوار است.

نظام دوست در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه در زمینه آلودگی هوای اراک، جهاد دانشگاهی کار پژوهشی انجام داده یا خیر؟ اظهار داشت: در زمینه آلودگی هوای اراک حدود ۲۵سال قبل که هیچ سازمانی به فکر آلودگی نبود، پژوهشی در جهاد دانشگاهی استان مرکزی انجام شد که میزان دی اکسید گوگرد را در هوای اراک بررسی کرده است.

وی افزود: در حال حاضر با وجود سازمان های متعدد متولی این حوزه در زمینه پژوهش در مورد وضعیت محیط زیست استان وارد نشدیم و درخواستی نیز در این مورد به ما ارائه نشده است.

ثمین مامقانی نژاد، سرپرست خبرگزاری مهر استان مرکزی نیز در این نشست اظهار داشت: پژوهش های علمی و تخصصی جهاد دانشگاهی منبع خوب و ارزشمندی از واقعیت ها است که می تواند سوژه های بسیار مفیدی را به ویژه در حوزه های اجتماعی پیش روی خبرنگاران استان قرار دهد.

وی با اشاره به ضرورت بهره گیری محتواهای رسانه ای از پژوهش های علمی و دقیق و استناد به این پژوهش ها در کنار صحبت های مسئولان خاطرنشان ساخت: امیدواریم در عمل چنین فضای مساعدی برای بهره گیری رسانه ها از اطلاعات و چکیده نتایج پژوهش ها فراهم شود تا افق روشنی در مسائل مختلف پیش چشم خبرنگاران گسترده شده و تهیه محتواهای رسانه ای تحقیقی که ارزشمندترین نوع محتوای رسانه ای است، امکان پذیر شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار