کد خبر: ۱۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
گرگان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: رسانه در تقویت و تثبیت جامعه، ایجاد توسعه و همدلی، ایجاد و توسعه نشاط متوازن و متعادل و نظارت اجتماعی می‎تواند نقش مهمی ایفا کند.
به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت شامگاه یکشنبه در مراسم روز خبرنگار که در گرگان برگزار شد، گفت: رسانه های استان طی سال های خیر رویه رشد خوبی داشته و از تکثیر و تکثرخوبی برخوردار است.

وی افزود: در حوزه کمیت تا حدودی موفق بوده ایم اما در تحقیق و توسعه رسانه دچار کاستی هستیم چراکه بیشتر توجه ما در فعالیت های رسانه ای به دانش رسانه است و توجه کمتری به مهارت رسانه ای داریم و به جای اینکه به علت ها بپردازیم به معلول ها می پردازیم.

حجت الاسلام فضیلت در رابطه با  ظرفیت و نقش کارکرد رسانه گفت: رسانه در تقویت و تثبیت جامعه، ایجاد توسعه و همدلی، ایجاد و توسعه نشاط متوازن و متعادل و نظارت اجتماعی می‎تواند نقش مهمی ایفا کند.

وی در رابطه پیش نیازهای ظرفیت رسانه اظهار کرد: آموزش مستمر، تبدیل آموزش به مهارت، نیاز به نقد و ارزیابی مستمر(خودارزیابی)، نیاز به حمایت، هدایت و نظارت مستمر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه ما در گلستان چیزی به اسم خبرگزاری نداریم و آنچه می بینیم همانند سایت های خبری تحلیلی است، گفت: اگر قرار است ما با رسانه های معتبر دنیا رقابت کنیم باید خبرگزاری های خود را تقویت کنیم و این کار را در سایه همدلی انجام دهیم.

حجت الاسلام فضیلت تصریح کرد: در خبرگزاری‎ها بیشتر به نقل خبر توجه می‎شود تا تجزیه و تحلیل رویدادها در حالیکه هنر رسانه عمدتأ در بخش تحلیل و تفسیر است که این امر نیازمند داشتن اطلاعات کافی، قدرت تحلیل و تغییر و نیاز به مولفه های زیادی است.

وی در پایان از عضویت گلستان به  صندوق ملی حمایت از خبرنگاران خبر داد و گفت: این اتفاق به عنوان ایجاد زیرساختی برای حمایت از جامعه رسانه ای است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار