کد خبر: ۱۷۹۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۹
رئیس هیئت مدیره شرکت طاووس جهان گفت: اگر شورای شهر تا چند روز آینده اجازه ورود سرمایه و ادامه فعالیت را ندهد، 50 تا 60 میلیارد تومان با توجه به وجود مدارک اعلام خسارت می کنیم و شکایت قضایی شورای شهر و شهرداری را خواهیم کرد.
رحمان صدرایی فر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آرانیوز اظهار کرد: این پروژه در سال 1391 استارت خورد در طراحی اولیه مورد تایید فایناس خارجی قرار نگرفت و پس از طراحی مجدد که تحت نظارت سرمایه گذار خارجی بود مورد تایید شهرداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: این مجموعه شامل هتل، بیمارستان، بازارچه های طلا، فرش، سیتی سنتر، پارکینگ و شهربازی می باشد که درمرکز شهر و منطقه توریستی علی کله جانمایی شده است که بهترین نقطه شهرستان دزفول  به شمار می رود.

رییس هیئت مدیره شرکت طاووس جهان افزود: این پروژه متاسفانه دچار مشکلات جانبی شد، در آن زمان پس از طراحی نقشه های فاز یک مجتمع و ارائه آن به شهرداری جهت تایید به دلیل ارتفاع برج ها در حریم هوایی مخالفت شد. پس از دو بار تغییرات در طراحی نهایتاً به تصویب شهرداری و مسئولین مربوطه رسید.

وی بیان کرد: سال 1392 و اواخر شورای شهر قبل دادگاه شهرداری را با توجه به وجود قراردادها محکوم به پرداخت 7 میلیارد تومان خسارت به ما کردند.
 
صدرایی فر تصریح کرد: شهردار وقت تغییر کرد و شهردار جدید توان پرداخت چنین خسارتی را نداشت به همین رو به ما پیشنهاد داده شد که باز هم با طراحی جدید ساخت پروژه را شروع کنیم، با جذب سرمایه گذار و با طی مراحل طراحی و برگزاری مناقصه کشوری که در آن زمان دلار افزایش شدیدی پیدا کرد و همکاری نکردن سرمایه گذارن را در پی داشت.
 
وی گفت: در آن زمان پس از سه ماه تاخیر با برگزاری جلسه ای در شورای شهر دزفول پیشنهاد فرصت دادیم تا مجددا اوضاع را ساماندهی کنیم، با جذب سرمایه گذار جدید و طراحی مجدد نقشه ها را جهت تایید ارائه دادیم که در کمال ناباوری باز هم شهرداری با ارسال نامه ای قرارداد را فسخ کرد.
به دنبال دلیل این مخالفت ها رفتیم که عنوان کردند با بررسی ها شما نمی توانید این پروژه را بسازید!
 
رییس هیئت مدیره شرکت طاووس جهان با بیان این که 
آن زمان متوجه شدیم که در شورا اختلاف است، خاطر نشان کرد: از خردادماه سال گذشته تا به امروز قرارداد را فسخ کرده اند، ما هم عنوان کردیم که خسارت وارد شده را به ما بدهید و زمین را پس بگیرید.

وی تصریح کرد: در این مدت چندین سرمایه گذار آمدند اما توانایی سرمایه گذاری این  پروژه را نداشتند.

صدرایی فر افزود: اردیبهشت ماه  سال جاری شهرداری درخواست کرد که این پروژه  توسط شرکت طاووس جهان ادامه پیدا کند. اما با توجه به اتفاقات گذشته با این شورا نمی توانم همکاری کنم، هزینه های هنگفت را متقبل  شوم و باز همچون پنج سال گذشته پروژه را متوقف کنند، از این رو پیشنهاد دادم الحاقیه قرارداد و تخمین خسارت شود، ما هم شروع به کار می کنیم.

وی گفت: خردادماه 95 با جذب سرمایه گذاری از کشور ونزوئلا و با تضمین شرکت ترکیه ای و شرکت سازنده طاوس با طی مراحل قانونی شروع به کار کردیم که باز هم شورا مخالفت خود را اعلام کرد و شهردار را استیضاح کرد که چرا چنین قراردادی را با این شرکت منعقد کرده اید.

رییس هیئت مدیره شرکت طاووس جهان عنوان کرد: علی رغم این که تمام مدارک لازم و مستندات را به پاپی زاده نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی ارائه داده ایم و وی پس از انجام استعلام که خوشبختانه جواب مثبت را از وزارت امور اقتصادی دال بر وجود پول و سرمایه گذار گرفت.

وی افزود: نامه سرگشاده ای به رییس شورای شهر ارسال کردم که پاسخی را به ما نداده است.

photo_2016-08-06_01-40-25.jpg

وی ادامه داد: نماینده و شهردار دزفول حمایت خود را به شورا اعلام کرده اند اما رییس شورای شهر دزفول و چهار عضو دیگر این شورا با پروژه مذکور مخالفت می کنند.

صدرایی فر اذعان کرد: فرماندار دزفول، نماینده دزفول، امام جمعه، استاندار و وزارت خانه حمایت خود را اعلام کرده اند اما همچنان ایرادات و مخالفت های شورا ادامه دارد که اگر تا چند روز آینده اجازه ورود سرمایه و ادامه فعالیت را ندهند، 50 تا 60 میلیارد تومان با توجه به وجود مدارک اعلام خسارت می کنیم و شکایت قضایی شورای شهر و شهرداری را خواهیم کرد.
 
این رییس هیئت مدیره در پایان بیان کرد: پروژه برج طاووس با 265 هزار متر زیر بنا در 4 هکتار زمین و سرمایه ای بالغ بر 800 میلیارد تومان جهت ساخت و با توجه به اشتغالزایی بیش از 1500 نفر در طول ساخت و 3.000 هزار نفر در زمان بهره برداری را ایجاد خواهد کرد که در امر تجارت، تفریح ،گردشگری و درمان از مدرنترین و جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده خواهد شد و قطعا تغییر در دیدگاه سرمایه گذاری در استان خوزستان را ایجاد خواهد کرد. با توجه به معماری زیبا و سه برج مشابه بعنوان یک سمبل در استان خوزستان و ایران به یادگار خواهد ماند در ضمن سالن اجتماعات 1300 نفری این مجتمع می تواند در این استان و استان های همجوار منحصر بفرد باشد.



به گزارش آرانیوز،
برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به توانمندی ها و اصلاح ساختار داخلی توجه شود و برنامه ریزی ها با در نظر گرفتن نیروها و امکانات داخلی صورت گیرد و اولین شرط اجرایی شدن این شعار نگاه به داخل است و باید ایراد یابی را از داخل شروع کنیم.
برای راه اندازی اقتصاد استان خوزستان و کشور باید اصلاح رفتاری و عملیاتی داخلی داشته باشیم و نتایج آن را رصد کنیم.
باید به این نکته توجه شود که در جامعه تعداد زیادی جوان تحصیل کرده و بیکار وجود دارد و وقتی در حوزه عملیاتی قصد بهره برداری از این نیروهای انسانی را داریم ضعف برخی از مسئولین در عملکرد علی رغم سیاست های دولت از جریان تقویت اقتصاد داخلی جلوگیری می کند که در نهایت افزایش آمار جوانان بیکار، سرمایه های راکد و عقب ماندگی استان را در پی خواهد داشت.
برخی در حال جستجوی منجی رکود پیشرفت های عمرانی و اقتصادی خوزستان در خارج از استان هستند غافل از اینکه تنها با بازنگری مسائل داخلی می توان به پیشرفت و رونق اقتصادی و اهداف اقتصاد مقاومتی دست یافت.
انتهای پیام/


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
1
واقعاً جای تاسف داره لابد وقتی شورا موافق شد سرمایه گذار منصرف شده و این دور باطل عقب افتاده گی ادامه خواهد یافت . لابد آقایون انتظار هم دارند در دور آینده بخاطر اینکه همیشه مخالف هر پروژه ای بوده اند و مانع توسعه دزفول دوباره مفتخر به نماینده گی مردم شوند
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار