کد خبر: ۱۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: 70 درصد واحدهای صنعتی موجود در شهرک های صنعتی این استان فعال هستند.

  به گزارش آرانیوز، اخلاق محمدیان در نشست خبری مشترک مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان و با رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان در سرسرای شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در اهواز بیان کرد: از یک هزار و 233 واحد صنعتی به بهره برداری رسیده در شهرک های صنعتی استان 70 درصد واحدهای آن فعال هستند.
وی گفت: در سال 1393 در مجموع 48 واحد صنعتی راکد، و در سال 1394 نیز 36 واحد صنعتی، و در چهار ماه نخست امسال نیز 17 واحد صنعتی راکد در خوزستان فعال شد.
وی ادامه داد: پارسال 160 واحد صنعتی جدید نیز در خوزستان به بهره برداری رسید.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان اظهار کرد: پارسال 11 مورد سرمایه گذاری خارجی با سرمایه 582 میلیون دلار و با اشتغالزایی 360 نفر در خوزستان انجام گرفت.
وی افزود: همچنین پارسال از محل صندوق نوآوری و شکوفایی برای راه اندازی دو شرکت در خوزستان اعتباری بالغ بر 56 میلیارد ریال دریافت شد.
محمدیان بیان کرد: گردشگری صنعتی از دیگر اهداف این شرکت است تا مردم با صنعت خوزستان و فعالیت هایی که در صنایع این استان انجام می شود آشنا شوند.
وی گفت: استاندار خوزستان در بازدید هایی که از شهرک های صنعتی چهار، سه و پنج داشت مشکلات شهرک های صنعتی را بررسی و راهکارهایی برای برون رفت از چالش های موجود ارائه شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان بیان کرد: شهرک صنعتی شماره پنج اهواز با برخی چالش های زیست محیطی روبه رو است.
وی در ادامه گفت: طرح در حال اجرای 550 هزار هکتاری کشاورزی موسوم به طرح رهبری که در خوزستان در حال اجرا است، در ایجاد صنایع جانبی و تکمیلی و ایجاد اشتغال موثر است.
محمدیان همچنین با بیان اینکه یکی از محصولات صادراتی از واحدهای صنعتی استان خرما است افزود: شرکت های مدیریت صادرات در خوزستان در حال تاسیس است که تاکنون دو شرکت برای مدیریت صادرات واحدهای صنعتی در این استان ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های شرکت شهرک های صنعتی در خوزستان ایجاد زیرساخت هاست اظهارکرد: در دو سال گذشته شهرک های صنعتی در خوزستان از منابع داخلی خود 400 میلیارد ریال برای ایجاد زیر ساخت های شهرک های صنعتی خوزستان هزینه کرده است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار