کد خبر: ۱۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
فرماندار آبادان تاکید کرد:
فرماندار آبادان بر رفع کمبودهای بخش بهداشت و درمان این شهرستان با هم افزایی بین بخشی تاکید کرد.

به گزارش آرانیوز، عزیزاله شهبازی عصر امروز شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات درمانی شهرستان در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان آبادان گفت: نظام سلامت و بهینه شدن وضعیت درمان و دارو و آنچه در حوزه سلامت است جزو طرحهای محوری دولت تدبیر و امید بوده و دیدیم که در بودجه بندی برای حوزه سلامت در سالهای ۹۳ و به خصوص در سال ۹۴ نسبت به سایر فصول اعتبارات خوبی اختصاص داده شد.

وی افزود: در شهرستان آبادان به علت لطمات و صدماتی که مردم در طول هشت سال دفاع مقدس متحمل شدند، حساسیت و انتظار دولتمردان از مجریان این حوزه آنست که امور مرتبط با بخش بهداشت و درمان با شدت بیشتری دنبال و به انجام برسد.

فرماندار آبادان با قدردانی از تلاشهای ارزشمند انجام شده از سوی مسئولان و کارکنان دانشکده علوم پزشکی آبادان، همراهی سازمان منطقه آزاد اروند را نه کمک و هدیه بلکه الزام و تعهدی عنوان کرد که اعضای هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در زمان بودجه بندی به بخش درمان شهرای آبادان و خرمشهر اختصاص داده اند.

شهبازی، همراهی هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند را در عملی کردن سیاستهای محوری دولت را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: سال گذشته جلسات مستمری را به منظور هم افزایی بین بخشی و کمک به رفع کمبودها و کاستی های حوزه بهداشت و درمان و با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند، قائم مقام وزیر بهداشت، مسئولان استانی و شهرستانی برگزار کردیم.

وی از احیای پرونده ساخت و تکمیل بیمارستان اروندکنار که به مدت سه سال مغفول مانده بود، احداث بیمارستانی در جنب بیمارستان آیت الله طالقانی، تکمیل بیمارستان شهید بهشتی و پروژه های بزرگ بیمارستان نفت و تامین اجتماعی که با سرعت قابل قبولی در حال نهایی شدن هستند، افزایش کمی دانشجویان بومی دانشکده علوم پزشکی آبادان و افزایش رشته های دانشگاهی این دانشکده به عنوان برخی خدمات نظام سلامت کشور در شهرستان آبادان نام برد که به رغم وجود شرایط تحریم ها به انجام رسیده است.

شهبازی با اشاره به توجه ویژه دولتمردان به شهرستانهای آبادان و خرمشهر تصریح کرد: در حال حاضر سطح توقع مردم به شکل فزاینده ای بالا رفته است و بایستی به سرانجامی در کشور برسیم که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مردم تنها رنج بیماری را داشته باشند نه چیز دیگری.

فرماندار آبادان گفت: از آنجایی که در زمینه ارتقای کیفیت درمان میان تمامی مسئولان شهرستان اجماع نظر وجود دارد، نظارت لازم و کافی بر تمامی مصوبات جلسه شورای سلامت تا رسیدن به مرحله ی اجرا، الزامی است.

وی همچنین با اشاره به دریافت گزارشاتی مبنی بر دریافت زیرمیزی توسط برخی پزشکان در مطب ها افزود: دانشکده علوم پزشکی آبادان به عنوان ناظر اصلی بهداشت و درمان بایستی بر اساس آئین ها و قوانین مربوطه خود با موضوع زیر میزی مقابله کند.

شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ماموریت اصلی بندر آبادان صادرات نفت بود که بعدها فعالیت در حوزه تجارت نیز به آن افزوده شد، اظهار کرد: دغدغه اصلی تجار و اصناف نبود یک آزمایشگاه غذا و دارو است که به رغم خرید تجهیزات آن اما متاسفانه هنوز مشکل مکان این آزمایشگاه حل نشده است.

فرماندار آبادان از مسئولان دانشکده علوم پزشکی آبادان خواست تا با توجه بر ضرورت راه اندازی هر چه سریعتر این آزمایشگاه، مراتب را از طریق سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان مسئول جانمایی و واگذاری محل پیگیری و رفع کنند.

وی در ادامه گفت: بایستی بکوشیم تا در بخشهایی که مردم خاطرشان مکدر است، اصلاحات انجام شود.

شهبازی در پایان افزود: فرمانداری آبادان به منظور رفع مشکل نبود مکان برای راه اندازی و شروع فعالیت آزمایشگاه غذا و دارو، فضای دانشکده عدالت را در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان به طور امانی قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه علاوه بر بررسی روند پیگیری و رفع موانع احتمالی مصوبات جلسه گذشته در خصوص موضوعاتی همچون بازنگری و توضیع عادلانه داروخانه ها و مراکز درمانی شهرستان از منظر مکانی، پیگیری راه اندازی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان ۱۷ شهریور، بالا بردن کیفیت خدمات مراکز سونوگرافی شهرستان در جهت تکریم ارباب رجوع، تعیین تکلیف در خصوص تعرفه و پوشش بیمه ای مرکز سنگ شکن آبادان، بررسی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده پیرامون حمایت بیمه ای خرید پروتز و تجهیزات پزشکی و همچنین جلوگیری از دریافت های نامتعارف برخی پزشکان در یکی از بیمارستانهای آبادان، برگزاری جلسات مستمر دانشگاه علوم پزشکی آبادان در راستای تبیین سیاستهای کلی حوزه درمان و سلامت بحث و تبادل نظر شد.

پیگیری آخرین اقدامات صورت گرفته جهت اخذ مجوز راه اندازی دستگاه "سی. بی. سی. تی" (تصویر برداری فک و صورت) برای یکی از مراکز خصوصی شهرستان، تاکید به بحث اخلاق محوری نیروهای انسانی دانشکده علوم پزشکی آبادان در جهت تکریم بیماران و همراهان، ساماندهی وضعیت نوبت دهی بیمارستانها و مراکز درمانی، راه اندازی آزمایشگاه غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان با توجه به درخواست مردم، تجار و بازرگانان منطقه به واسطه ی وجود سه بندر تجاری در شهرستان آبادان، تذکر در مورد ارتکاب تخلف اداری به دلیل عدم توجه به مصوبات جلسات شورای سلامت با توجه به اهمیت موضوع از جمله مواردی بود که در قالب پیگیریهای مصوبات مورد بررسی و بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار