کد خبر: ۱۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد
معاون سیاسی و امنیتی استاندار از آغاز به کار مجدد شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی در سابه تلاش‌های مدیریت ارشد استان خبر داد.
به گزارش آرانیوز، سعید شبستری خیابانی در حاشیه مراسم آغاز به کار مجدد شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه احیای دوباره کارخانه ماشین آلات صنعتی تبریز یکی از تدابیر موفق دولت تدبیر و امید در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است ادامه داد: بسیاری از واحدهای مشکل دار استان، واحدهایی هستند که در زمان فعالیت دولت نهم و دهم، بر اساس رانت و سوء استفاده از خلاهای قانونی به افراد فاقد صلاحیت، واگذار شده و متاسفانه دولت تدبیر و امید، وارث مشکلاتی شده است که در به وجود آمدن آن ها هیچ نقشی نداشته است.

رییس کمیسیون کارگری استان آذربایجان‌شرقی، افزود: این واگذاری‌ها بدون رعایت اصول قانونی انجام شده بود که باعث بروز مشکلات متعدد برای واحدهای تولیدی، کارگران و مسئولان استانی شده بود. همچنین در پایان فعالیت دولت نهم و دهم، اکثر این واحدها، تعطیل بوده  و یا در آستانه تعطیلی قرار داشتند.

وی گفت: ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی ایران، روزگاری یکی از برندهای شاخص در سطح کشور بود. این کارخانه در سال 85 به افرادی واگذار شد که سرمایه شرکت را بر باد دادند. از زمان استقرار دولت تدبیر و امید به مردم این وعده را دادیم که شرمنده کارگران و خانواده آن ها نشویم و خدا را سپاسگذاریم علیرغم فراز و نشیب های فراوان، امروز توانستیم به وعده خود جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دو سال و نیم گذشته برای حل مشکلات این شرکت ادامه داد: آبان ماه سال 92، کمیسیون کارگری استان، به اتفاق آراء، رد اهلیت سهامدار عمده آن را به تصویب رسانده  و به سازمان خصوصی سازی ابلاغ کرد و در این مدت، با برگزاری بیش از 21 جلسه کمیسیون کارگری استان و تصویب 54 مصوبه، توانست پرونده ورشکستگی این شرکت را با همکاری سیستم قضایی استان به پایان برساند.

 شبستری با تقدیر از عملکرد سیستم قضایی استان ابراز کرد: اگر احساس مسئولیت مدیران ارشد استان نبود، در سال 92 و 93، با تعطیل کردن کارخانه، کارگران جهت استفاده از مزایای بیمه بیکاری به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می شدند، ولی هدف این دولت، حفظ اشتغال موجود است نه افزایش مقرری بگیران بیمه بیکاری.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از همکاری گروه تراکتورسازی ایران در اجاره شرکت ماشین آلات صنعتی اظهار کرد: نگاه مجموعه تراکتورسازی به این شرکت، نگاهی حمایتی و دلسوزانه است و امیدواریم با همکاری و اتحاد کارگران، فصل تازه ای در حیات شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی آغاز شود.

 شبستری همچنین گفت: دغدغه مقام معظم رهبری(مدظله) در سال اقتصاد مقاومتی، توجه به تولید داخلی باکیفیت است و این اطمینان را به مردم می دهیم که با آغاز به کار خطوط تولید ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی، جایگاه این شرکت در صنعت کشور دوباره به جایگاه اصلی خود بازگردد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار