کد خبر: ۱۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز:
دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: علیرغم تلاش ارگان‌های حاکمیتی در جهت مبارزه با قاچاق کالا متأسفانه مافیای اقتصادی هم‌چنان فعال است.

به گزارش آرانیوز، «مسعود قاسمی» با انتقاد از فعالیت مافیای اقتصادی از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط کشور و استان البرز خواست با این معضل خانمانسوز(صنعت و کشاورزی) برخورد قاطعانه داشته باشند.

وی افزود: تا زمانی که مافیای اقتصادی فعال است نمی‌توان انتظار داشت بخش تولید از رکود رهایی یابد.

قاسمی خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال  بخش کشاورزی، استان البرز از پتانسیل و توانایی درخور توجه برخوردار است و محصولات کشاورزی و باغداری استان بسیار مرغوبی درالبرز تولید می‌شود اما با این حال متأسفانه شاهد عرضه واردات قاچاق مشابه محصولات تولیدی استان از خارج از کشور هستیم.

این مسئول با اشاره به بهبود وضعیت صادرات محصولات کشاورزی از استان البرز به خارج از کشور افزود: گسترش صادرات انواع کالا و نیز صیفی‌جات در گرو توجه خاص به تولید با کیفیت است.

دبیر کل اتاق بازرگانی البرز خاطرنشان کرد: در غیر این صورت اعتبار و جایگاه ایران در بازار جهانی صادرات  خدشه‌دار خواهد شد.

قاسمی  در بخش دیگر از سخنان خود بر ضرورت توجه خاص قوای سه‌گانه در اجرای اصل 44 قانون اساسی به معنای واقعی کلمه تأکید کرد و در این‌باره گفت: متأسفانه تاکنون اجرای اصل 44 در حد انتظار نبوده و آن دسته از واگذاری شرکت‌های دولتی  به بخش خصوصی نیز بعضاً به اشخاص خاص صورت گرفته است.

این مسئول در ادامه با اشاره به تشکیل قرارگاه های اقتصاد مقاومتی در سطح استان افزود: دعوت از فعالان بخش خصوصی برای حضور در نشست‌های این قرار گاه و بهره‌گیری از نظرات کارشناسی آنان قطعاً اقتصاد کشور را در مسیر «اقتصاد دانش بنیان»هدایت خواهد کرد.

دبیر کل اتاق بازرگانی البرز هم‌چنین فرار مالیاتی پنهان و آشکار را یک پدیده زشت و ناپسند در جامعه دانست و گفت: جای تأسف است که این پدیده هم‌اکنون نه تنها نهادینه شده بلکه در مواردی ارزش تلقی می‌شود.

قاسمی  در این‌باره اظهار کرد: یک طبقه از جامعه که مردم  و بخش خصوصی را در بر می‌گیرد به این باور نرسیده‌اند که مالیات در جهت عمران و آبادی هزینه می‌شود، از همین‌رو  فرار از مالیات را پیشه کرده‌اند.

وی یادآور شد: طبقه دیگر جامعه که فرار مالیاتی را پیشه کرده‌اند، برخی نهادهای غیر خصوصی  را شامل می‌شوند که متأسفانه تاکنون از این نهادها بنا به دلایل مبهم مالیات دریافت نشده است.

انتهای پیام

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار