کد خبر: ۱۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
سناتور ایالت «ویرجینیا» با سابقه فرمانداری در کارنامه خود، به عنوان یار و معاون آتی «هیلاری کلینتون» نامزد اصلی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، معرفی شد.

به گزارش آرانیوز به نقل از رویترز، «هیلاری کلینتون» نامزد احتمالا نهایی حزب دموکرات در رقابت ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، در ادامه مسیر برای ورود به کاخ سفید، سناتور «تیم کین» از ایالت «ویرجینیا» را به عنوان یار انتخاباتی و معاون آتی خود انتخاب کرد.

وی برای آنکه در تیم انتخاباتی کلینتون جای بگیرد دارای سه ویژگی است. نخست آنکه در کارنامه خود سابقه فرمانداری ایالت ویرجینیا را دارد و تجربیات مدیریتی وی با توجه به ماهیت غیرقابل پیشبینی ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان، می تواند بسیار ارزشمند تلقی شود به ویژه آنکه «مایک پنس» معاون انتخاباتی ترامپ هم فرماندار ایالت «ایندیانا» است.

از سوی دیگر، کین به دلیل سابقه حضور در هندوراس، زبان اسپانیایی را به خوبی صحبت می کند و این امر می تواند کمک بزرگی به کلینتون برای جذب آراء هیسپانیک تبارهایی بکند که در ایالت های حساسی چون «کلرادو» ساکن هستند.

ویژگی سوم هم میانه رو بودن کین است که به کلینتون در جذب حمایت رای دهندگان مستقل کمک می کند.

البته در این میان، لیبرال هاحمایت کین از توافق تجاری آزاد «ترانس – پاسیفیک» را  از نقاط ضعف وی می دانند.

کلینتون انتخاب کین به سمت معاونت خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از طریق شبکه توییتر اعلام کرد و پس از آن بلافاصله با تماس تلفنی «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا را از تصمیم خود مطلع کرد.

کین ۵۸ ساله در رقابت برای کسب عنوان یار انتخاباتی کلینتون، حریف های قدری چون «کوری بروکر» سناتور ایالت «نیوجرزی» و «تام ویلسک» وزیر کشاورزی آمریکا را کنار زد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار