کد خبر: ۱۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
در بیانیه ای تصریح کرد:
اتحادیه اروپا روز جمعه در بیانیه ای با اشاره به سفر اخیر هیات اقتصادی اش به تهران تصریح کرد: اتحادیه اروپا به طور فعال از بازگشت ایران به مدار اقتصاد جهانی حمایت می کند.

به گزارش آرانیوز، این بیانیه همچنین تصریح شده است که اتحادیه اروپا از عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان تجارت جهانی حمایت می کند.
اتحادیه اروپا در این بیانیه، سفر اخیر هیات اقتصادی این اتحادیه را به ایران که به ریاست «اریک مامر» مدیر کل بخش اقتصادی و رقابت پذیری کمیسیون اتحادیه در تاریخ 11 تا 14 جولای صورت گرفت، سازنده خواند و گفت: در جریان این سفر ملاقات هایی با مسئولین وزارت صنایع و معادن، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و اتاق بازرگانی صورت گرفت.
اتحادیه اروپا در این بیانیه تصریح کرد: این سفر به منظور تعمیق همکاری های فی مابین در زمینه سیاست های اقتصادی، تجارت و سرمایه گذاری انجام شد.
در این بیانیه عنوان شده است: در جریان سفر یاد شده همچنین سفر آتی هیات اقتصادی اروپا به تهران که قرار است در 17 تا 19 اکتبر صورت گیرد، برای گفت وگو در سطوح صنعتی، مورد توافق قرار گرفت.
بر اساس این بیانیه، سفر آتی هیات اروپایی قرار است به ریاست «الزبیتا بینکوسکا» کمیسر بخش اقتصادی و صنعتی اتحادیه اروپا و نمایندگانی از انجمن های تجاری اروپایی صورت گیرد.
این بیانیه افزود: در جریان این سفر قرار است موضوعاتی که مورد علاقه طرفین است شامل صنعت نساجی، خودروسازی، گردشگری و ساخت و ساز مورد توجه قرار گیرد. ضمن اینکه قرار است گفت و گوهایی در حوزه اقتصاد کلان با وزارت اقتصاد ایران صورت گیرد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار