کد خبر: ۱۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۹
نماینده مردم دزفول احداث کارخانه فولاد به عنوان بزرگترین صنعت شمال خوزستان را نشانه ای از تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.
عباس پاپی زاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آرانیوز اظهار کرد: در سال های  1391و 1392 با توجه به تحریم های سخت اقتصادی علیه کشور پس از یک سال پی گیری های مستمر پروژه کارخانه فولاد آغاز به کار کرد.
 
وی افزود: در اواخر سال 1392 ساخت کارخانه در خارج از کشور آغاز شد و نیز همزمان در داخل کشور پس از تحویل ورق های مورد نیاز که یکی از مشکلات جدی بود، ساخت زیر ساخت ها و سوله ها شروع شد.
 
نماینده مردم دزفول بیان کرد: اوایل سال 94 ساخت کارخانه در خارج از کشور تمام شد و بارگیری به ایران انجام شد و اواسط سال 94 به دزفول منتقل شد همچنین خرداد ماه سال جاری ساخت خط تولید کارخانه تکمیل شد.
 
وی گفت: چندین ماه است که تیم های کارشناسی ایتالیایی در دزفول مستقر هستند و تمام قسمت های کارخانه را با دقت مورد بررسی قرار می دهند که تا مهرماه به پایان خواهد رسید و این کارخانه تا شهریور ماه سال جاری رسما بازگشایی خواهد شد.
 
پاپی زاده تصریح کرد: 500 نفر نیرو را در فاز اول کارخانه مشغول به کار خواهیم کرد که این جذب نیرو با برگزاری آزمون استخدامی صورت خواهد گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: در بحث حمل و نقل نیز سالانه یک تا دو میلیون تن بار وارد دزفول خواهد شد که این موضوع موجب اشتغالزایی در حوزه حمل و نقل و صنایع پایین دستی خواهد شد.
 
وی در ادامه احداث کارخانه فولاد به عنوان بزرگترین صنعت شمال خوزستان در دزفول را نشانه ای از تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: صنایع موجود در دزفول جزو بنگاه های کوچک اقتصادی و صنعتی محسوب می شوند که نوسانات اقتصادی بیشترین اثر را بر چنین صنایعی وارد می کند لذا اگر در گذشته بر روی صنایع بزرگ در دزفول سرمایه گذاری می شد هم اکنون شاهد تعطیلی ۵۰ تا ۶۰ درصدی صنایع در این شهرستان نبودیم .
 
نماینده دزفول در مجلس عنوان کرد: لازم است دولت اقدام عملی در جهت حفظ صنایع کوچک در سراسر کشور انجام دهد، از جمله می تواند با اعطای وام ، تقسیط وام های تاخیری و دادن مهلت باز پرداخت بسیاری از این صنایع را از خطر تعطیلی حفظ کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار