کد خبر: ۱۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۱
انتخابات مجلس دهم با حواشی زیادی از جمله جنجال بر سر تأیید صلاحیت های شورای نگهبان تا دعوا بر سر پیروز نهایی انتخابات و ابطال آرای منتخب اصفهان روبه رو بود. همه این جنجال ها به نحوی به مرور زمان پایان پیدا کرد، ولی موضوع خانم مینو خالقی، همچنان در هاله ای از ابهام بود؛ هرچند برخی اظهارات نشان می داد، این موضوع هم تمام شده است.
به گزارش آرانیوز، انتخابات اصفهان در دوره مجلس دهم با حواشی فراوانی روبه رو بود. مینو خالقی، یکی از زنانی بود که از حوزه انتخابیه اصفهان در ابتدا تأیید صلاحیت شد؛ اما پس از انتخابات، شورای نگهبان آرای وی را باطل اعلام کرد. این موضوع کشمکش های زیادی را بین دولت و شورای نگهبان به وجود آورد.

در حالی که شورای نگهبان قاطعانه اعلام می کرد، آرای وی را باطل کرده است، دولت این موضوع را نمی پذیرفت و بیان می کرد، در این موضوع با شورای نگهبان اختلاف دارد. در همین راستا، سرانجام مسأله مینو خالقی به شورای حل اختلاف قوا رفت. پس از این موضوع بود که در اخباری غیر رسمی بیان شد که این شورا در نهایت نظر شورای نگهبان را پذیرفته است.

حتی برخی به نقل از آقای لاریجانی بیان داشتند که مقام معظم رهبری، نظر شورای حل اختلاف را به مجلس ابلاغ کرده اند و با توجه به این مهم، این مسأله از حیطه بررسی مجلس و دیگر قوا خارج می‌شود. این وقایع در حالی بود که وزیر کشور، باز هم اعلام کرده بود، این موضوع را از راه های دیگر پیگیری خواهد کرد. حتی علی مطهری اعلام کرده بود، در صورت ابلاغ نشدن تأییدیه مینو خالقی طرح استیضاح وزیر کشور را به جریان خواهد انداخت. علی مطهری در ادامه حتی راه حل جدیدی نیز برای ورود مینو خالقی به مجلس ارائه کرد.

بر اساس طرح استفساریه قانون انتخابات مجلس درباره‌ی غیرقانونی بودن رد صلاحیت نامزدهای انتخابات بعد از اعلام نتیجه انتخابات برای جلوگیری از تکرار موضوع منتخب اصفهان مطرح شد که علی مطهری در توضیح آن بیان داشت: «این طرح در واقع ناظر به آینده است تا قضیه خانم خالقی در آینده تکرار نشود و به گونه ای نباشد که بعد از انتخاب مردم، آرای منتخبان به استناد وجود یک رویه در گذشته باطل شود. البته ممکن است شورای نگهبان این مصوبه را رد کند، ولی در صورت اصرار مجلس بر رأی خود این مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع خواهد شد و اگر مجمع آن را تأیید کند، قاعدتا راه برای ورود خانم خالقی به مجلس باز می‌شود».

در واقع هرچند امثال آقای مطهری مسأله خانم خالقی را پایان یافته نمی دانستند و وزیر کشور را متهم به تعلل و عدم دفاع از حقوق ملت می کرد، سرانجام وزیر کشور مهر پایانی بر موضوع خانم مینو خالقی و ورودش به مجلس زد.

رحمانی فضلی در حاشیه اختتامیه همایش معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا انتخابات میان‌دوره‌ای در استان اصفهان هم برگزار می‌شود یا خیر گفت: «بله انتخابات میان‌دوره‌ای نیز برای انتخاب نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این استان برگزار می‌شود».

بله آقای وزیر بدان معناست که هم موضوع خانم مینو خالقی و هم بحث ورود نفر ششم اصفهان نیز پایان پذیرفته است. حال باید دید، آیا آقای مطهری که روزگاری سکاندار پیگیری وضعیت مینو خالقی بود، تهدیدات خود را اجرایی می کند و وزیر کشور را استیضاح خواهد کرد یا خیر؟!
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار