کد خبر: ۱۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰
هفته جاری را باید هفته تغییرات در بدنه شرکت نفت دانست زیرا به دلیل قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مدیران شرکت های نفتی که اغلب هم بازنشسته هستند باید از مدیریت خود کنار بروند.

به گزارش خبرنگار آرانیوز(اختصاصی)، طبق قانون منع بکارگیری بازنشستگان در سمت های دولتی٬ بسیاری از مدیران صنعت نفت که تعدادشان هم بسیار است باید سمت های خود را تا تاریخ 2 مرداد ماه ترک کنند در غیر این صورت مرتکب تخلف می شوند.

ظاهرا بخشی از این تغییرات به دلیل اجرایی شدن این قانون و بخشی نیز بی ارتباط به اجرایی شدن قراردادهای جدید صنعت نفت نیست که با این شرایط باید منتظر خانه تکانی گسترده در صنعت نفت باشیم.

در همین زمینه شرکت های مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران که دو بازنشسته در راس آنها قرار گرفته اند، باید طی روزهای آینده در مراسم تودیع خود شرکت کنند و فردی جدید به جای آنها تصدی امرورا به دست می گیرد.

ظاهرا همین روزها شاهد تغییرات گسترده در شرکتهای وابسته به شرکت ملی نفت خواهیم بود به طوری که خبرهایی از تغییرات مدیران شرکت‌های مهندسی و توسعه نفت، نفت مناطق مرکز، پایانه های نفتی، فلات قاره و چند شرکت دیگر به گوش می رسد.

حتی برخی از منابع خبری اعلام کرده‌اند سلبعلی کریمی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکز از هفته گذشته در محل کار خود حاضر نشده است و حتی گمانه زنی‌هایی از گزینه های جدید مدیریت در این شرکت بین کارمندان شرکت نفت مناطق مرکز مطرح شده است.

این تغییرات در حدی است که اخیرا شنیده شده است مدیرعامل شرکت نفت اروندان نیز از کارکنان خود خداحافظی کرده و خود را برای مدیریت در یک شرکت دیگر آماده می کند.

، در میان مدیران شرکت ملی نفت سید مجید هدایت زاده مدیرعامل نیکو٬ عبدالمحمد دلپریش مدیر برنامه ریزی تلفیقی و محمد علی عمادی مدیر پژوهش شرکت ملی نفت از جمله مدیران ارشدی هستند که باید سمت خود را ترک کنند. جعفر مدنی زادگان مدیر منابع انسانی و علیرضا کاملی مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز را هم باید به این چند مدیر اضافه کرد.

تولیدی ها

بازنشستگان در شرکت های تولیدی وضعیت بغرنج تری دارند. در شرکت مناطق نفتخیز جنوب علاوه بر بیژن عالیپور٬ ۸ مدیر دیگر میان دست نیز جزو لیست بازنشستگان قرار دارند؛ مدیرانی مانند حسین زنگنه قائم مقام مدیرعامل مناطق نفتخیز٬ محمد باورساد مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری٬ امین حاج محمدی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و ولی حسین زاده مدیرمالی این شرکت و غلامحسین بابادی. تعداد بازنشستگان مناطق نفتخیر و شرکت های زیرمجموعه بسیار بیشتر از سایر شرکت هاست.

در شرکت نفت فلات قاره هم حیدر یارویسی رئیس منطقه قشم و منوچهر داوودی مدیر امور فنی این شرکت هم جزو لیستی هستند که باید سمت خود را ترک کنند.

در شرکت نفت مناطق مرکزی هم فقط محمد رضا مهدی پور مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق است که با قانون جدید باید با سمت خود خداحافظی کند هرچند که او زودتر از سایر مدیران کنار می رود.

توسعه ای ها

در شرکت نفت و گاز پارس نیز اوضاع مدیریتی چندان جالب نیست. علاو بر علی اکیر شعبانپور که مدیریت POGC را بر عهده دارد٬ سهراب بهلول قشقایی٬ عبدالرسول رزاقی که جانشینان وی نیز هستند باید تا ۲ مرداد بطور رسمی سمت خود را ترک کنند. البته رزاقی هفته گذشته با همکاران خود خداحافظی کرده و از این شرکت خارج شد.به این فهرست باید نام علی محمد احمدی مدیر طرح جامع توسعه پارس جنوبی را نیز اضافه کرد.

علاوه بر این ۴ مدیر اشد نفت و گاز پارس٬ فرخنده ملایی سرپرست برنامه ریزی POGC نیز در زمره مدیرانی است که باید با شعبانپور٬ رزاقی٬ احمدی و قشقایی همراه باشد.

در شرکت مهندسی و توسعه نفت هم عبدالحسین حاجی حسین نژاد بازنشسته و در وضعیت بازگشت به کار است که برکناری اش حتمی است.

علیرضا ضیغمی، مدیر طرح توسعه لایه های نفتی پارس هم از دیگر مدیرانی است که در شرف رفتن قرار دارد. اگر شرکت پتروپارس را هم جزو شرکت های دولتی بدانیم حداقل ۲ مدیر که یکی از آن ها محمود جوادیان است باید کنار بروند.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار