کد خبر: ۱۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷
رئیس کمیسیون انرژی مجلس معتقد است از آنجایی که مسیری غیراز اجرای مفاد برجام از سوی غرب و سازمان‌های بین‌المللی دنبال می‌شود، مجلس موضع انقلابی خود را با تصویب قانونی جهت آغاز مجدد روند غنی‌سازی پیگیری می‌کند. گام بعدی مجلس; مصوبه‌ای برای الزام دولت به آغاز روند غنی‌سازی/ مجامع بین‌المللی از مسیرقانونی برجام فاصله گرفتند.

به گزارش آرانیوز، فریدون حسنوند درخصوص نحوه عملکرد ایران در قبال برجام و مقایسه آن با نحوه عملکرد از سوی طرف مذاکره کننده، گفت: مسیری را که نظام تعریف کرده تعامل است و براساس آن تا امروز به همه تعهدات خود عمل کردیم که این مطلب درقبال برجام نیز صدق می کند اما اگر هر سازمانی حتی سازمان ملل متحد بخواهد ما را از مسیر قانونی دور کرده و با اعمال فشار به جمهوری اسلامی از برخی پیشرفت های علمی مثل انرژی هسته ای جلوگیری کند قطعا جمهوری اسلامی مسیر خود را دنبال می کند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس به نطق اخیر رئیس مجلس درخصوص آغاز غنی سازی اشاره و بیان کرد: به نوعی در این نطق دکتر لاریجانی به بان کی مون هشدار داد که اگر بخواهد با اعمال فشار به ایران در موضوعاتی که ربطی به برجام ندارد محدودیت هایی برای نظام و مردم ما ایجاد کند ما مسیر دیگری را طی می کنیم.

وی افزود: قطعا نظر رئیس مجلس نظر تمام مجلس است و اگر مسیری غیر از برجام از سوی کشورها و سازمان‌های بین المللی طی شود، مجلس به صورت عملی و با تصویب قانون وارد شده و گام های خود را در جهت تحقق موضوع که همان آغاز مجدد روند غنی سازی است، برمی دارد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد اختلال های غرب در روند اجرای برجام در حد اظهار نظرها و صدور بیانیه صورت گرفته که مهم ترین آن بیانیه ضدایرانی سازمان ملل بوده و اشکالات بسیار جدی به آن وارد است که در قبال آن موضع انقلابی مجلس از زبان رئیس مجلس اعلام شد که قطعا گام بعدی ما مصوبه ای برای الزام دولت به انجام این موضوع خواهد بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار