کد خبر: ۱۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
پس از انتصاب حسینعلی امیری به عنوان معاون پارلمانی رئیس جمهور ـ که هفته گذشته با حکم حسن روحانی به این عنوان منصوب شد ـ وزیر کشور بلافاصه برای پر کردن جای خالی قائم مقام خود در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها و جایگاه سخنگویی وزارت کشور، یک دندانپزشک ۳۶ ساله را به جای امیری منصوب کرد.
به گزارش آرانیوز، سید سلمان سامانی ـ که گویا نسبت خاص و ویژه‌ای با وزیر کشور دارد ـ از سال ۸۸ یکباره از یک مسئولیت حوزه شوراهای شهر و روستا در شهرستان فاروج، یکباره با حکم عبدالرضا رحمانی فضلی، رئیس کل وقت دیوان محاسبات کشور به عنوان مشاور و مدیر کل حوزه ریاست منصوب می‌شود.

سید سلمان سامانی که متولد ۱۳۵۹ و دارای مدرک دندانپزشکی است، پس از حضور در تهران و با توجه به اینکه در جلسات شورای شهر فاروج شرکت نمی‌کرد، با توجه به قوانین موجود از عضویت در شورای شهرستان مذکور کنار گذاشته شد.

با معرفی عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور دولت یازدهم و رأی مثبت مجلس به وزارت وی، سید سلمان سامانی پس از تغییری که در چارت وزارتخانه صورت گرفت به ریاست مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی منصوب شد.

بنا بر این گزارش، سامانی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، رئیس هیأت بازرسی این انتخابات بود؛ هرچند او در انتخابات مجلس نهم از حوزه انتخابیه قوچان کاندیدا شده بود، با «با ۱۰ هزار و ۹۲۵ رأی» به عنوان نفر چهارم این انتخاب معرفی شده و از راهیابی به مجلس شورای اسلامی باز مانده بود.

جالب است بدانید که پس از نصب سید سلمان سامانی در ریاست مرکز بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت کشور، برخی رسانه‌ها این انتصاب را جزو انتصابات عجیب وزیر کشور دانسته و در این خصوص نوشته بودند: سامانی که یک دندانپزشک است، چهار سال است که وارد فعالیت‌های دولتی شده و در این مدت تنها ریاست دفتر رحمانی فضلی را در دیوان محاسبات بر عهده داشته است. آقای دندانپزشک حالا باید با کمترین تجربه و سابقه روی عملکرد استاندار‌ها و زیر مجموعه‌هایشان نظارت کند.

انتصاب سامانی به عنوان قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و استان‌ها و اعطای کسوت سخنگویی وزارت کشور، در حالی که پیشتر فردی نظیر حسینعلی امیری که سوابقی نظیر عضو حقوقدان شورای نگهبان به مدت ۹ سال، دارا بودن مدرک دکترای تخصصی حقوق عمومی و تحصیلات حوزوی، معاونت قوه قضائیه و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک ایران، ریاست کل دادگستری استان‌های خوزستان، کردستان و فارس و تدریس دانشگاه را در کارنامه داشته، این سمت را عهده دار بوده است، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

حال که امیری به واسطه سوابق و عملکردش از معاونت پارلمانی وزارت کشور، به معاونت امور مجلس ریاست جمهوری نقل مکان کرده است، انتظار این بود که فردی در حد و اندازه وی به عنوان قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و استان‌ها و سخنگویی وزارت کشور منصوب شود، یا حداقل شخصی عهده دار این عنوان بشود که از حیث تجربه و سوابق و توانایی در فاصله کمی با قائم مقام سابق قرار داشته باشد.

در حکم عبدالرضا رحمانی فضلی خطاب به سید سلمان سامانی آمده است: با توجه به تعهد، سوابق ارزشمند و توان اجرایی مؤثر به موجب این حکم، جنابعالی را با حفظ سمت به سرپرستی قائم مقامی وزیر در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها منصوب می‌کنم.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار