کد خبر: ۱۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
یاسوج- مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: گفتمان سازی از ویژگیها و دستاوردهای برنامه های دهه کرامت است.
به گزارش آرانیوز؛ سید جواد جعفری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج افزود: ترویج آموزه های رضوی از اهداف بلندمدت اجرای برنامه های دهه کرامت است.

وی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در پنج محور برگزار می‌شود، اظهار داشت: این جشنواره در استانهای مختلف کشور در بخشهای فرهنگی، مطبوعات دیجیتال، تولید فیلم، رقابتهای هنری، علمی و پژوهشی و  فضای مجازی برگزار می شود.

جعفری تصریح کرد: هشت استان در بخش علمی و پژوهشی، سه استان در بخش فضای مجازی، در بخش فرهنگی جشنواره ۱۳ استان، در رقابت‌های هنری۱۱ استان و در تولید فیلم سه استان و حوزه مطبوعات و دیجیتال نیز دو استان فعالیت دارند.

وی افزود: همچنین در محورهای علمی، هنری و  فرهنگی نیز ۳۰ دانشگاه همکاری و مشارکت می کنند.

جعفری با بیان اینکه ۳۲۰ عنوان کتاب در حوزه فرهنگ و معارف رضوی تألیف و چاپ شده است، گفت: در دهه کرامت تکریم و بزرگداشت امامزادگان در استانها نیز برگزار می شود.

وی: بزرگداشت قدمگاه امام رضا(ع) از شلمچه  تا مرو ترکمنستان و مراسم تکریم و بزرگداشت امام‌زادگان با همکاری اوقاف و امور خیریه را از دیگر برنامه های دهه کرامت عنوان کرد.

جعفری با اشاره به برگزاری جشنواره آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان باید در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره تلاش کنند.

وی وجود حرم اهل بیت در کهگیلویه و بویراحمد را از مزایای مهم این استان عنوان کرد وافزود: وجود امامزاده ها در استان باعث معنویت بخشی به این استان شده است.

جعفری نشر آموزه های اهل بیت به صورت روز افزون در جامعه و شناسایی فعالان شاخص در این راستا و تقدیر از آنها را از جمله اهداف این برنامه ها عنوان کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار