کد خبر: ۱۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان یکی از شرکت های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی می باشد که در راستای تحقق اهداف متعالی و مترقی بنیاد مستضعفان محرومیت زدایی و اشتغال زایی در کشور و بالاخص در منطقه محروم مسجد سلیمان با رعایت ملاحظات اقتصادی در سال 1386تاسیس گردید.
به گزارش آرانیوز (اختصاصی)، سید عباس حسینی اظهار کرد: متاسفانه زمین مورد نیاز پروژه چند سال بدلایل مختلف علی رغم وجود 3 مصوبه هیات دولت تامین نشده اما در سال 93 با حمایت های مشفقانه نماینده ولی فقیه در استان خوزستان حضرت آیت ا... موسوی جزایری، امام جمعه شهرستان مسجد سلیمان حجه السلام امینی و فرماندار گروئی و پیگیریهای استاندار وقت جناب دکتر مقتدایی که برای حل مشکل زمین سه بار به شهرستان مسجد سلیمان سفر نمودند در دی ماه 93 ، 50 هکتار زمین تحویل این شرکت گردید.

 وی افزود: تاکنون اقدامات متعدد برای تحقق بخشیدن به اهداف ذکر شده صورت گرفته است بطوریکه هم اکنون فونداسیون کلیه دستگاه ها اجرا و نصب گردیده و سالن های تولید در حال تکمیل می باشند.

 مدیرعامل شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان گفت: این پروژه پیشرفت قابل قبولی داشته و طبق برنامه زمانبندی تا پایان سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: هزینه انجام شده برای فاز اول پروژه 124 میلیارد تومان می باشد  که طبق برآورد های انجام شده برای تکمیل فاز نخست این کارخانه 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حسینی افزود: تکنولوژی خطوط تولیدی این کارخانه اروپایی بوده و بهره مند از بروز ترین تکنولوژی های دنیا می باشد.

وی ادامه داد: بهره برداری از فاز اول این کارخانه با پیشرفت 58 درصد پیشرفت فیزیکی بطور مستقیم جهت اشتغال زایی 200 نفر و بطور غیرمستقیم 400 نفر می شود.که از طریق آزمون عمومی و از بین نیروهای بومی جذب خواهد شد و انشاء ا...، 100 درصد نیروهای جذب شده بومی خواهند بود.

مدیرعامل این شرکت اذعان کرد: از آنجایی که آلومینیوم صنعتی استراتژیک و با صنایع پایین دستی زیادی می باشد و از آنجایی که  هدف از این پروژه ایجاد اشتغال است لذا توسعه صنایع پایین دستی این کارخانه یکی از اهداف متعالی می باشد ،که می تواند بخشی از مشکل اشتغال را حل  نماید.

وی افزود: هم اکنون  58 صنعت پایین دستی قابل راه اندازی در استان خوزستان برای فاز اول شناسایی شده است که انشاء ا... با حمایت و مساعدت مسئولین استانی و سرمایه گذاران محلی شاهد اشتغال زایی بیش از 18000 نفر در استان باشیم.

حسینی تصریح کرد: شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان با همت و تلاش و حمایت های مسئولین محترم بنیاد  در این مهم جامه عمل بپوشاند اما در این راه دو مشکل عمده وجود دارد. که امید است با کمک و مساعدت حل شود.

وی گفت: عدم وجود زیر ساخت ها مانند برق یکی از مهم ترین مشکلات پیش روست که بهره برداری از این کارخانه را با مشکل مواجه خواهد ساخت.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان عنوان کرد: تامین زمین مورد نیاز پروژه از دیگر خواسته ها ایست که علی رغم پرداخت هزینه کل 80 هکتار به شرکت شهرکهای صنعتی، هنوز این مقدار زمین تحویل این شرکت نشده و همچنین ایجاد فضای امن برای کار از دیگر خواسته های شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان می باشد.

وی ادامه داد: شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان که در مجاورت کارخانه قرار دارد به دلیل سوتفاهم وبر خلاف مصالح منطقه ای وملی   مشکلاتی را برای کارخانه بوجود آورده ، به گونه ای که اینجانب بجای حضور در پروژه و تسریع در بهره برداری هر چه سریعتر مراحل ساخت، وقت خود را باید در راهروهای دادگاه و ادارجات برای دفاع از ادعاهای بی اساس و کذب پتروشیمی مسجد سلیمان بگذرانم.

حسینی در پایان گفت: لذا شاید بگوئیم مهمترین خواسته ما این است که بگذارید ما کار کنیم . محیطی را فراهم نمائید تا ما فقط و فقط کار کنیم.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار