کد خبر: ۱۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
بررسی معاملات فرابورس ایران حاکی از آن است که ارزش معاملات اسناد خزانه اسلامی در هفته پانزدهم سال جاری با رشد مواجه شد و به عدد یک هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال رسید.
به گزارش آرانیوز، در هفته معاملاتی منتهی به ۹ تیرماه، حجم و ارزش معاملات بازار فرابورس ایران با توجه به تعطیلی روز میانی هفته با افت ۴۱ و ۵۳ درصدی مواجه شد و در مجموع، یک میلیارد و ۴۲۶ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳ هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

بر این اساس، در بازار اول ۱۸۵ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۲۸۴ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که این ارقام حکایت از رشد ۵۸ و ۶۳ درصدی حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته قبل دارد.

همین‌طور در بازار دوم حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۴۱ و ۶۸ درصد افت کرد به طوری که ۳۶۹ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۸۴۴ میلیارد ریال معامله شد

در بازار پایه نیز حجم و ارزش معاملات، رشد ۳۶ و ۵۳ درصدی را در مقایسه با هفته قبل از آن تجربه کرد و خرید و فروش ۸۵۷ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۴۷۳ میلیارد ریال در این بازار به ثبت رسید.

در هفته معاملاتی گذشته در بازار ابزارهای نوین مالی، انواع صکوک، ETF و اوراق تسهیلات مسکن مبادله شد و حجم این مبادلات، ۴۴ درصد کاهش نشان داد و ارزش آن نیز با ۳۹ درصد افت معادل ۲ هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال شد.

در این مدت، ارزش معاملات در تمامی نمادهای اسناد خزانه اسلامی به بیش از یک هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال رسید، این در حالی است که این عدد در هفته پیش از آن معادل ۷۷۵ میلیارد ریال بود.

آیفکس در روز چهارشنبه با ثبت عدد ۷۷۵.۹، افت ۱.۵ واحدی نسبت به مدت مشابه هفته قبل داشت و ارزش بازار هم با افت ۱۰ هزار و ۵۵۱ میلیارد ریالی، رقم ۹۲۷ هزار و ۴۷۶ میلیارد ریال را نشان داد.

بالاترین حجم مبادلات روزانه طی ۴ روز  معاملاتی این هفته، در روز سه‌شنبه با داد و ستد ۴۰۸ میلیون اوراق بهادار ثبت شد و بیشترین ارزش معاملات به میزان یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال در روز ‌شنبه رقم خورد. همچنین در مدت یاد شده، ۴۶ درصد ارزش بازار در اختیار بازار دوم و ۱۲ درصد متعلق به بازار اول بود.

گروه فلزات اساسی با سهم ۲۲ درصدی از ارزش معاملات خرد بازار سهام در جایگاه اول ایستاد. همچنین، گروه بانک‌ها با معاملاتی به ارزش ۱۹۶ میلیارد ریال در رده دوم و گروه سرمایه‌گذاری‌ها با ۱۲۱ میلیارد ریال معامله و سهم ۱۰ درصدی در رده سوم جای گرفت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار