کد خبر: ۱۶۷۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۲
اهواز - بحران حقوق های نجومی که این روزها دامن شبکه بانکی کشور را گرفته و هر روز یک قربانی می گیرد این بار به وزارت نفت رسید و باید منتظر تلفات این بحران باشیم.
به گزارش خبرنگار آرانیوز، این روزها به هرکجا می‌روی و به هر محفل دولتی و خصوصی و یا عمومی پا می‌گذاری، حرف از فیش‌های حقوقی نجومی برخی مسئولان دولتی است و اینکه در نهایت دولتمردان چه برخوردی با این موضوع خواهند داشت. در عین حال این موضوع حواشی متعددی را هم به دنبال داشته و هر روز زوایای جدیدی از پرونده فیش‌های حقوقی نجومی، پاداش‌های کلان و وام‌های چند صد میلیون تومانی برخی مدیران ارشد گشوده می‌شود.

این موضوع تا جایی اهمیت یافته است که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی هفته گذشته در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت بر لزوم پیگیری و برخورد قاطع دولت با حقوق‌های نجومی تاکید کردند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: براساس اطلاعاتی که به من رسیده است، میزان دریافتی مدیران در بیشتر دستگاه ها، در حد معقول است و دریافتی های کلان، مربوط به تعداد اندکی از مدیران است که باید با همین موارد اندک هم برخورد قاطعانه انجام شود.

در عین حال حسن روحانی رئیس جمهور نیز در ضیافت افطار با وزرا، استانداران و روسای سازمان ها با تاکید بر اینکه حتماً در برابر حقوق‌های نامتعارف خواهیم ایستاد، گفت: لیست بزرگ حقوق های پرداختی به مدیران ارشد را که آقای جهانگیری تهیه کرده است بررسی کردم؛ اکثر مدیران ما در مسیر درست حرکت کرده اند اما موارد غیرقابل قبولی هم وجود دارد که حتما با آنها برخورد می‌کنیم.

همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول رئيس جمهور با اشاره به موضوع پرداخت هاي بالاي حقوق به برخي از مديران گفت: دولت به هيچ وجه نسبت به اين موضوع كوتاه نخواهد آمد و در اين راستا از ديوان محاسبات، سازمان بازرسي و دستگاههاي اجرايي ميزان دريافتي مديران ارشد را براي بررسي خواسته ايم.

جهانگيري با تاكيد بر اينكه دولت با تمام پرداخت هاي خارج از عرف برخورد جدي خواهد كرد، افزود: پول هاي اضافي بايد به خزانه بازگردد و افرادي كه اين كار را كردند بركنار خواهند شد.

بر این اساس تهیه فهرستی از مدیرانی که قرار است به دلیل چنین تخلفی برکنار شوند، باید در اولویت کاری دولت قرار گیرد. پیش از این تعدادی از مسئولان بیمه مرکزی به دلیل انتشار فیش های حقوقی نجومی برکنار شدند. برکناری مدیرعامل بیمه ایران طی چند روز گذشته نیز بی ارتباط با دریافت وام‌های چند صد میلیون تومانی نبوده است.

البته فیش‌های حقوقی نجومی رئیس صندوق توسعه ملی و هیات عامل این صندوق، بانک رفاه ، بانک تجارت و ... در رسانه‌ها منتشر شده است که به احتمال زیاد، اینها در فهرست اولیه برکناری به دلیل دریافتی‌های نجومی و خارج از عرف و قانون خواهند بود. البته این احتمال وجود دارد که برکناری مدیران به بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و حتی بخش نفتی کشور هم کشیده شود.

اکنون این بحران به وزارت نفت نیز رسیده است و به نظر می رسد به زودی شاهد تلفاتی در این زمینه در این وزارت خانه باشیم. گفته می شود 50 تن از مدیران صنعت نفت براساس خود اظهاری میانگین حقوقی بیش از 50 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

در بین فهرست مدیران نفتی سه تن از مدیران یک شرکت توسعه دهنده صنعت نفت با عناوین اختصاری «م.ج»، «ح.م»و «م.ج» به ترتیب 559 میلیون تومان، 589 میلیون تومان و 517 میلیون درآمد و دریافتی سالانه داشته‌اند. 

مدیرعامل سابق شرکت تامین مالی نفت نیز 684 میلیون تومان عایدی سالانه داشته است. درآمد «ع.د» از مدیران شرکت ملی نفت نیز 552 میلیون تومان در سال بوده و رئیس یکی از نهادهای آموزشی وابسته به نفت 555 میلیون دریافتی سالانه داشته است.

به هر حال، باید منتظر ماند و دید در عمل دولتمردان چه برخوردهایی با مدیران دولتی با دریافتی‌های نجومی و خارج از عرف و قانون می‌کنند تا در آینده شاهد نباشیم این موضوع به یک رویه تبدیل شده باشد
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
لطفا در مورد حقوق و خدمات رفاهی نجومی و منحصر بفرد کارکنان شرکت نفت ، گاز ، حفاری و سایر مجموعه های وزرات نفت ( 5 میلیون تومان تا 30 میلیون تومان + خدمات رفاهی ویژه ) که تاکنون به اطلاع مردم نرسیده و نیز فرار مالیاتی برخی از وکلا و فوتبالیستها و پزشکان با درآمد میلیاردی گزارش تهیه کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
0
0
عالیه
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار