کد خبر: ۱۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷
/ یادداشت/ محمد اسماعیلی دهقی
وقت ان رسیده است که بدانیم و بفهمیم که کوتاهی و مماشات در مقابل فساد انسجام , وحدت ملی و پیوستگی کشور را هدف قرار می‌دهد و کار را به جایی می‌رساند که شاید کمی دیر شده باشد.

به گزارش آرانیوز؛ متن یادداشت  محمد اسماعیلی دهقی کارشناس مسائل سیاسی به شرح ذیل می باشد:

فیش های چند میلیونی به کجا ضربه می زند؟جواب این سوال را همه می‌دانند ولی وقت آن رسیده است تا مکتوب شود تا در حافظه تاریخ ثبت شود .
جواب این سوال را به طور شفاهی میتوان از مردم کوچه و خیابان پرسید تا برای شما سفره دل باز کنند و بگویند با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم کنند .

کارگران زحمت کشی که با چند سر عائله زندگی خود را به سختی سپری می‌کنند و کارمندانی که از اواسط ماه به روغن سوزی می‌افتند و از سبد کالای خانواده کسر می‌کنند و روزهای اخر ازهمکاران خود وجه دستی می‌گیرند .

مرثیه نمی‌خواهیم بخوانیم ولی می‌خواهیم یاد اور شویم چرا باید کار به اینجا برسد و دستگاه های نظارتی  اینقدر در خواب خرگوشی باشند .

این فیش های 100 میلیونی و 200 میلیونی که یک شبه و یک ماهه اینقدر سنگین نشده است بلکه در طول مدتها و به تدریج با غفلت دستگاه های نظارتی و حراست سازمان ها به این رقم ها تبدیل شده است.

تلخی ماجرا وقتی آشکار می‌شود که وقتی این اخباربه همراه تصویر فیش های حقوقی دست به دست در فضای مجازی می‌چرخد کسانی هم پیدا می‌شوند و از این اب گل الود ماهی های خودشان را صید می‌کنند به راحتی انواع و اقسام پیوست های مختلف صوتی و تصویری  کنار این فیش های میلیونی قرار می‌گیرد و بیش از بیش دل مردم مالا مال از درد و اندوه می‌شود.

طیفی از نسل جوان هم  در چنبره این جنگ روانی قرار می‌گیرند و همچون واماندگان و مالباختگان بیش از گذشته سرخورده و رنجوربه چت روم های فضای مجازی پناه می‌برند و سرگرم مباحث بسیار مهم و پیچیده !! می‌شوند.

جالب این که همین مردم باز هم روز قدس , روز 22 بهمن و دیگر مناسبت ها باز به خیابان ها میایند و وفاداری خود را به نظام و انقلاب ثابت می‌کنند .

وقت ان رسیده است که بدانیم و بفهمیم که کوتاهی و مماشات در مقابل فساد انسجام , وحدت ملی و پیوستگی کشور را هدف قرار می‌دهد و کار را به جایی می‌رساند که شاید کمی دیر شده باشد.

ای کاش فرصت بیشتری بود تا رابطه میان مفاسد اقتصادی  و اوضاع نابسامان فرهنگی جامعه را بیشتر باز می‌کردیم و تشریح می‌کردیم که وقتی دستگاه های نظارتی در برخورد با فساد اقتصادی کوتاهی می‌کنند چگونه مفاسد فرهنگی فرصت جولان دهی پیدا می‌کنند و چه صدمه  ویرانگری بر ادبیات انقلاب و مسئله امر به معروف و نهی از منکر وارد می‌شود .


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار