کد خبر: ۱۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
یک ناخدای نیروی دریایی آمریکا که به‌همراه ۱۰ تفنگدار دریایی آمریکایی در ماه ژانویه توسط ایران بازداشت شده بود، به‌خاطر "فقدان توانایی در فرماندهی" از این سمت برکنار شد.

به گزارش آرانیوز، به نقل از رویترز نیروی دریایی آمریکا روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یک ناخدای نیروی دریایی آمریکا که در ماه ژانویه توسط ایران بازداشت شده است، به‌علت فقدان توانایی در فرماندهی، از سمتش برکنار شده است.

12 ژانویه تفنگداران دریایی آمریکایی که وارد آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شده بودند، توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت شدند. این تفنگداران آمریکایی روز بعد در حالی که 15 ساعت در بازداشت ایران بودند، آزاد شدند.

ناخدا "کایل موزس" دومین فردی است که به‌خاطر این حادثه، به‌صورت علنی از سمت خود برکنار شده است. در ماه می نیز اریک راش یکی دیگر از تفنگداران ارشد نیروی دریایی آمریکا از کار برکنار شده بود.

کوین دونگان فرمانده فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا در این باره تأکید کرد: پس از بررسی یافته‌های مربوط به این حادثه و انجام تحقیقات جامع، من تشخیص دادم که این اقدام بیشتر نیز ضروری است.

نتایج تحقیقات 5ماهه درباره این حادثه قرار است توسط جان ریچاردسون رئیس بخش عملیات‌های نیروی دریایی آمریکا در نشست پنتاگون که قرار است 30 ژوئن برگزار شود، اعلام گردد.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار