کد خبر: ۱۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
خرم آباد - رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات لرستان از طلب یک میلیارد تومانی مطبوعات از ادارات این استان خبر داد.
به گزارش آرانیوز، عزت الله چنگایی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان لرستان با بیان اینکه در هیچ دوره ای تعامل بین ادارت و رسانه ها به بدی این دوره نبوده است، عنوان کرد: اطلاع رسانی و کار فرهنگی هزینه بر بوده ولی برخی دستگاه ها نمی خواهند بپذیرند برای تعامل با رسانه ها باید هزینه کنند.

عزت الله چنگائی افزود: اوضاع مالی مطبوعات لرستان به جایی رسیده است که از هفته نامه به دو هفته نامه و از دو هفته نامه به ماهنامه تبدیل شده اند.

وی با بیان اینکه ادارات حاضر نیستند زیر بار نرخ های وزارت ارشاد بروند، گفت: بسیاری از دستگاه های اداری استان بدهکار مطبوعات بوده بطوریکه این بدهی ها به شدت تلنبار شده اند لذا با این شیوه نمی توان مطبوعات و رسانه ها را برای اطلاع رسانی در اختیار گرفت.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات لرستان میزان طلب مطبوعات استان از ادارات را حدود یک میلیارد تومان دانست و بیان داشت: از ابتدای دولت پیگیر اخذ این طلب هستیم که این کار صورت نگرفته و حتی تعامل بدتر نیز شده است لذا اگر می خواهیم رسانه ها را سرپا نگه داشته و از ظرفیت آن ها برای بیان خدمات دولت استفاده کنیم باید به لحاظ مالی به آن ها توجه داشت زیرا کار رسانه ها فرهنگی و اقتصادی است.

چنگائی با تاکید بر اینکه استانداری لرستان باید از مطبوعات حمایت کند، افزود: خانه مطبوعات و خبرگزاری های استان آمادگی امضاء تفاهم نامه هایی با ادارات در یک محیط عادلانه و صادقانه را دارد.

سیستم یکپارچه در شورای اطلاع رسانی لرستان ایجاد شود

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد لرستان نیز در این جلسه با تائید اینکه اطلاع رسانی در خصوص اقدامت دولت یازدهم در قیاس با دولت های دیگر کمتر شده است، بیان داشت: باید ابتدا این باور  در استان ایجاد کنیم که مطبوعات و رسانه ها نقش بی بدیلی در جامعه داشته سپس برنامه ریزی های مالی برای استفاده از آن ها بکار ببریم.

ماشاالله بهاروند پیشنهاد داد یک سیستم یکپارچه در شورای اطلاع رسانی استان ایجاد شده و یک تیم کارشناسی روی برنامه اطلاع رسانی بصورت بخشی و موضوعی کار کنند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط بین دستگاه ها و خانه مطبوعات بخوبی برقرار نمی شود، افزود: شاید بخشی از تقصیرها متوجه رسانه ها باشد اما کم توجهی بیشتر از سوی دستگاه های اجرایی است زیرا به ظرفیت رسانه ها باور و اعتقاد ندارند.

مدیرکل حوزه هنری لرستان نیز با بیان اینکه اطلاع رسانی برای ارائه خدمات دولت باید حول یک محور اتفاق افتد، عنوان کرد: نقطه ای که می تواند این اطلاعات را متمرکز کند چاپ کتابی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده که این کتاب می تواند به صورت دیجیتال چاپ شود زیرا هزینه های آن پایین تر است.

امیدی پور گفت: کتاب قابلیت تبلیغی بالایی داشته و گزارشات مطرح شده را ماندگار می کند.

نظرشما
پربازدیدها