کد خبر: ۱۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
قم - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم با بیان اینکه برنامه فرهنگی استان خروجی چشمگیری ندارد، گفت: ۱۴۰۰ میلیارد تومان از بودجه فرهنگی کشور به قم اختصاص دارد.
به گزارش آرانیوز، سید حسن رضوی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که شامگاه دوشنبه در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با بیان اینکه هر بحث اقتصادی، در زمره اقتصاد مقاومتی نمی‌گنجد، ابراز کرد: ارائه طرح‌ها در ستاد اقتصاد مقاومتی نباید در راستای کارهای روزمره، جاری و اداری سازمان‌های دولتی باشد.

وی با اعلام اینکه کشور با رکوردی‌ترین شرایط ۶۰ ساله اخیر مواجه است، گفت: در کشور ما بیش از یک چهارم بودجه کشور، معادل ۵۰ هزار میلیاد صرف برنامه‌های هدفمندی می‌شود.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم با تأکید بر اینکه نباید پروژه‌های جدید در استان مطرح شود، گفت: در استان آنقدر پروژه بلاتکیلف داریم که نیاز به طرح و تعریف پروژه‌های جدید نیست و باید با مدیریت درست آن‌ها را فعال و تمام کنیم.

وی از ناهماهنگی میان سازمان‌های استان در برخی از پروژه‌ها انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه بانک توسعه تعاون برای تعویض ۲۳ کیلومتر از شبکه فرسوده آب رسانی استان ۶۰ میلیارد تومان اختصاص داده است اما به دلیل ناهماهنگی و وجود بروکراسی‌های اداری این پروژه مهم معطل مانده است.

رضوی با تأکید بر اینکه دولت بودجه جدیدی به استان تزریق نکرده است، گفت: وقتی دولت از وزارتخانه‌ها می‌خواهد که خودشان تأمین منابع کنند به منزله این است که خبری از افزایش بودجه نیست و دستش خالی است.

برخی از مدیران استان توانایی مدیریت منابع موجود را ندارند

وی با تأکید بر اینکه باید مطابق با برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کرد، گفت: متأسفانه برخی از مدیران استان توانایی مدیریت منابع موجود را ندارند و مدام دنبال دریافت پول هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اعلام اینکه کشور از لحاظ طرح‌های اجرایی در سال ۹۵ چیزی حدود ۷۵ روز عقب افتاده است، گفت: وقتی مصوبات بودجه با گذشت ۲.۵ ماه از سال جاری ابلاغ می‌شود بدین معناست که باید خیلی تلاش کنیم تا روزهای از دست رفته سال را جبران کنیم.

وی از نبود خروجی مناسب فرهنگی از شهر مذهبی قم را یک معضل مهم ارزیابی کرد و گفت:  ۱۴۰۰ میلیارد تومان از ۵۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه فرهنگی کشور در اختیار استان قم است.

رضوی ادامه داد: با وجود اینکه به نسبت کل کشور منابع خوبی در اختیار برنامه‌های فرهنگی استان است اما نه در بخش دولتی و نه در مجموعه غیردولتی شاهد خروجی چشمگیر و موثری در حوزه فرهنگی نیستیم.

وی اطلاع رسانی درست و فرهنگ‌سازی در مورد پروژه‌های استان را ضروری دانست و گفت: چرا باید مردم و حتی برخی از مسئولان رده بالای استان از طرح توجیهی و فلسفه اجرای برخی از پروژه‌ها بی‌اطلاع باشند.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم با بیان اینکه تبیین پروژه‌های شهری سبب همراهی و آرامش مردم می‌شود، گفت: در حال حاض پروژه‌هایی در استان زمین مانده که با کمترین سرمایه‌گذاری بهترین بهره‌وری را در پی دارد.

رضوی با بیان اینکه باید در امور جاری مدیریت منابع داشته باشیم، افزود: دست‌یابی به راندمان مناسب، کاهش هزینه‌های جاری و دریافت بهره‌وری کافی از جمله خروجی‌های مهم برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار