کد خبر: ۱۶۴۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:
یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اصولگرایان با توجه به تجربیات انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم و مجلس دهم، احساس می‌کنند نیازمند استراتژی تهاجمی هستند تا بتوانند دولت را مشغول موضوعات حاشیه‌ای کرده و رویکرد انسجام‌بخشی به خود را دنبال کنند.
به گزارش آرانیوز، اسماعیل جلیلی در ارزیابی فضای سیاسی کشور در یک سال باقی‌مانده تا انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه دولت نباید از راهبردهای تهاجمی رقبای خود در ایجاد موانع برای موفقیت دولت چشم‌پوشی کند، اظهار کرد: گروه‌های رقیب برای اینکه دولت فعلی را با مواجه کنند، از دو استراتژی بزرگنمایی ضعف‌های دولت و ایجاد تزلزل در اراده دولت برای تحت فشار قرار دادن آن به منظور تاثیرگذاری بر افکار عمومی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه شرایط انتخابات سال 96 از الان به صورت شفاف و روشن قابل تحلیل نیست، تصریح کرد: باید مشخص شود، گروه‌های سیاسی عمده کشور به عنوان بازیگران اصلی این عرصه، چه گزینه‌هایی را برای رقابت معرفی می‌کنند.

 

این فعال سیاسی با بیان اینکه ابزار قدرت دولت بالاست و مجموعه اقدامات دولت در بحث‌هایی مثل حوزه سیاست خارجی قابل توجه است، خاطرنشان کرد: اولین سال برنامه اجرایی در بهره‌گیری از نتایج اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی سال 95 است و نتایج پسابرجام را تا پایان سال 95 شاهد خواهیم بود.

جلیلی افزود: یک سال باقی‌مانده فرصتی برای دولت است تا بتواند پاشنه آشیل خود را که نتایج اقتصادی پسابرجام است در طول سال 95 به گونه‌ای مدیریت کند که اثر آن در رفاه عمومی و توسعه کشور، ملموس باشد.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز صرف بر حوزه وزارت خارجه راهگشا نیست، گفت: دولت باید از ظرفیت مجموعه اقتصادی ‌اش و بازیگران اقتصادی غیردولتی بهره بگیرد چون می‌توانند نقش‌آفرینی بالایی در استفاده از بازارهای بین‌المللی و اثرگذاری بر بازار داخلی داشته باشند که در حوزه اجتماعی نیز برای بهره‌گیری سیاسی اثرگذار خواهد بود.

 

جلیلی تصریح کرد: دولت آقای روحانی به صورت میانگین توانسته است با موفقیت کار خود را پیش برد، هرچند نتوانسته در بحث مربوط به دیپلماسی سیاست خارجی با سرعتی که انتظار می‌رفت، بهره‌برداری کند، اما در مجموع عملکرد دولت در بخش‌های مختلف به متوسطی از اقدامات رضایت‌بخش رسیده که می‌تواند در حوزه اجتماعی اثرگذار باشد.

 

وی به تحلیل رویکرد سیاسی موجود در جامعه پرداخت و توضیح داد: هرگاه انتخاباتی به پایان می‌رسد گروه‌های سیاسی به جای تلاش برای تامین منافع ملی و در دستور کار قرار دادن همکاری و همراهی با دولت، عرصه انتخاباتی را در طول چهار سال فعالیت دولت رها نمی‌کنند و یکی از ایرادها و نقطه‌ضعف‌های عرصه سیاسی کشورها این است که بعد از انتخاب دولت، فعالیت‌های تبلیغاتی و انتخاباتی پایان نمی‌پذیرد و دولت را درگیر حاشیه‌هایی می‌کنند که نتیجه‌ای جز افزایش هزینه و اتلاف انرژی ندارد.

جلیلی خاطرنشان کرد: در مجموع رویکرد دولت رو به جلو بوده است، هرچند سرعتی که انتظار می‌رفت حاصل نشده اما دستیابی به نتایج و اهداف برنامه‌های پسابرجام در سال 95 به عنوان اولین سال اجرایی آن می‌تواند باعث شود دولت انتخابات دور بعدی را با موفقیت پاس کند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید حسین پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
0
آقای دکتراسماعیل جلیلی یکی از فعالین سیاسی بسیار کاردان و فهیم کشور هستند که بی دلیل توسط شورای محترم نگهبان ردصلاحیت شدند..امیدواریم که دولت دکتر روحانی ازکنار چنین مهره ارزشمندی به سادگی عبور نکند تا مردم از خدمات چنین افرادی بی بهره نباشند..
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار