کد خبر: ۱۶۳۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۵
بعد از اینکه شورای شهر آبادان اقدام به برکناری محمودرضا شیرازی از سمت شهرداری کرد اکنون اعضای شورای شهر به دنبال شناسایی گزینه ای برای سپردن امور شهرداری به وی هستند.
به گزارش خبرنگار آرانیوز (اختصاصی)،  شورای شهر اهواز چندی قبل به اتفاق آرا اقدام به برکناری محمودرضا شیرازی کرد و بلافاصله حسین زال بهبهانی یکی از مدیران قدیمی شهرداری آبادان را به عنوان سرپرست شهرداری معرفی کرد.
 
سرپرست شهرداری آبادان متولد 1346 آبادان است و از خانواده شهدای جنگ تحمیلی می باشد که با داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی،27 سال سابقه کار در شهرداری آبادان را در کارنامه دارد. وی تاکنون سمت های فراوانی را در شهرداری داشته که از جمله آنها می توان به مدیر درآمدهای عمومی شهرداری آبادان، مسئول امور مالی شهرداری، معاون مالی اداری سازمان عمران و معاون مالی اداری مناطق سه گانه شهرداری اشاره کرده است که از وی چهره ای کار کشته ساخته است.
 
بعد از برکناری شهردار، اعضای شورای شهر آبادان به دنبال شناسایی گزینه ای قابل اعتنا برای تصدی شهرداری آبادان هستند و در این میان رزومه کاری چندین گزینه به اعضای شورای شهر رسیده است تا اقدام به بررسی سوابق آنها کنند.
 
ولی در این میان چند نکته وجود دارد که باید اعضای شورای شهر آبادان را به تفکر و تامل وا دارد. تا پایان عمر شورای شهر فعلی تنها 9 ماه باقی مانده است بنابراین احتمال اینکه یک شهردار قوی چنین ریسکی رابپذیر و برای 9 ماه به شهرداری آبادان نقل مکان کند بسیار اندک است زیرا تجربه ثابت کرده که اعضای شورای شهر جدید در هر شهر در اولین اقدام به دنبال انتخاب شهرداری همسو با خود می روند.
 
بنابراین افرادی که تجربه و دانشی در این زمینه دارد و توانایی رساندن آبادان به جایگاهی مناسب را دارند به هیچ وجه چنین ریسکی را نمی کنند و در این شرایط شهردار ابادان شوند به همین دلیل اعضای شورای شهر مجبور به انتخاب گزینه ای نه چندان کارآمد می شوند
 
این شرایط نشان می دهد بهترین گزینه اعضای شورای ابادان برای تصدی سمت شهرداری آبادان همین سرپرست فعلی است که با زیر و خم کار در شهردرای به واسطه داشتن تجربه فراوان آشنایی کافی دارد و در این زمینه از دانش، تجربه، تخصص، تعصب و لیاقت کافی برخوردار است و به نظر می رسد کار در شهرداری به وی سپرده شود.
 
همچنین وی از مدیران بومی آبادان است و نیازی به لشکر کشی ندارد زیرا هر فردی در این شرایط به عنوان شهردار انتخاب شود اقدام به گسیل نیروهای خارج از بدنه سازمان ولی همسو با خود به شهرداری آبادان می کند و نیروهای جدید عرصه را بر نیروهای قدیمی شهرداری  تنگ می کنند ولی زال بهبهانی بدون شک نیازی به وارد کردن نیرو ندارد زیرا وی عمری در شهرداری بوده و نیازی به آوردن نیرو از خارج از بدنه ندارد زیرا با خوبی از توانایی ها و ضعف های کارکنان فعلی شهرداری آبادان اگاه است.

اتفاقا توجه به نیروهای بومی در شهرداری آبادان خواست مردم این شهر است و اعضای شواری شهر با این انتخاب می توانند سبد رای خود را پر تر کنند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
2
آقای بهبهانی توی همین چندروز اندک زحمات زیادی کشیدند.حسن ایشان اینه که بومی شهر و در پایین ترین مناطق شهری آبادان سالها زندگی کرده.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار