کد خبر: ۱۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۸
اسماعیل جلیلی نماینده سابق مسجدسلیمان در مجلس به زودی از سوی دولت به یک سمت کلیدی دست پیدا می کند و به نظر می رسد این اتفاق به زودی و در همین هفته برای فرزند خود رخ بدهد.
به گزارش خبرنگار آرانیوز (اختصاصی)، دولت یازدهم در رصدهای خود در بین نمایندگانی که در این دوره در مجلس شورای اسلامی حضور ندارد ولی توانمندی و دانش بالایی برای تصدی سمت های کلیدی در اختیار دارند به نظری مساعدی در مورد اسماعیل جلیلی رسیده است به همین دلیل از مدتها قبل جلیلی از سوی دولت برای تصدی یک سمت کلیدی مورد نظر قرار گرفته است و رایزنی های بی شماری در این خصوص صورت گرفته است.
 
به نظر می رسد به زودی و قبل از پایان ماه مبارک رمضان دولت سمت کلیدی جلیلی را رسانه ای می کند و مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا و در کل خوزستانی ها به وجود این نماینده توانمند افتخار خواهند کرد که توانست در مدت تنها چهار سال شایستگی خود را برای دولت نشان دهد و این گونه مورد اعتماد آنها قرار گرفت.
 
اسماعیلی جلیلی در مجلس نهم از آن دست نمایندگی بود که با وجود تخصص و تجربه و دانشی که از آن بهره مند بود، حرف برای گرفتن داشت. این را همه نمایندگان مجلس در چهار سال فعالیت به خوبی دیده و لمس کرده بودند که نماینده مسجدسلیمان اهل کز کردن در گوشه ای نبود و بیشتر به دنبال اهداف متعالی خود برای حوزه انتخابیه خود به طور خاص و طرح های توسعه ای ملی به صورت عام بود.
 
حضور در کمیسیون مهم و سرنوشت سازی مثل برنامه و بودجه مجلس و تلاش ها و فعالیت های وی برای چکش کاری بودجه در جهت منافع ملی در این مدت بر کسی پوشیده نیست و او در برابر فعالیت ها و برنامه های نسنجیده دولت دهم بارها لب به اعتراض گشود و با دلیل و مدرک به برخی لوایح بی هدف آن دولت تاخت.
 
اسماعیل جلیلی هر چند بخت نخست و بدون چون و چرای حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا برای دوره دهم مجلس شورای اسلامی بود و با اقبال مناسبی از سوی مردم که به خوبی حسن اخلاق و رفتار و توانمندی و مردمداری او را دیده بودند، مواجه شده بود ولی محبوبیت وی، برخی از باندهایی که همیشه سد راه توسعه منطقه بوده اند را خوش نیامد و آنها با پرونده سازی، مانع از ورود فرزند محبوب و کاردان مسجدسلیمان به رقابت های انتخاباتی شدند تا مردم این چهار شهرستان از خدمات این فرزند غیور بختیاری محروم شوند.
 
ولی او در مدت چهار سال نمایندگی چهره ای از خود نشان داده بود که اهل حق گفتن بود و اهل تعریف و تمجیدهای آنچنانی نبود به گونه ای که حتی دولت فعلی هم بارها از سوی وی در مقاطعی مورد نقد قرار گرفته بود ولی همه اینها دلیل نشد که دولت فعلی از توانایی هایی که اسماعیل جلیلی چه به عنوان نماینده مسجدسلیمان و چه به عنوان عضوی از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از خود نشان داده بود به سادگی بگذرد و این روزها و بعد از پایان عمر مجلس فعلی، رایزنی ها با اسماعیل جلیلی برای ورود به بدنه دولت و به دست گرفتن سمتی مهم آغاز شده است.
 
به هر حال این دولت به سادگی از نیروهای توانمند نمی گذرد و جلیلی که به خوبی با قانونگذاری در قوه مقننه و قبل از آن پیچ و خم اداری در دولت آشنا است می تواند مهره ای قابل اعتنا برای تیم تصمیم ساز روحانی برای موفقیت هر چه بهتر دولت تدبیر و امید برای خدمت بیشتر به مردم باشد.
 
بر همین اساس این روزها اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و نفر دوم دولت و نوبخت سخنگوی دولت که به عبارتی مردم همه کاره دولت تدبیر و امید نیز به شمار می رود، قصد دارند اسماعیل جلیلی را وارد بدنه دولت یا سازمان مدیریت و برنامه ریزی که محل تجمع کارشناسان خبره کشور نیز به شمار می رود کند.
 
جلیلی نیز به خوبی با کارهای کارشناسی کنار آمده و می تواند در این راه مرد پرمشغله دولت یازدهم را همراهی و همیاری کند. سازمان مدیریت و برنامه ریزی با احیا شدن مجددش، دوباره به سازمانی تصمیم ساز و حیاتی در دولت و کشور تبدیل شده است و حضور افراد نخبه می تواند باعث پویایی آن و در نتیجه دولت و کشور باشد.
 
اسماعیل جلیلی که بعد از انتخابات و عدم حضورش در رقابت های انتخاباتی، بارها و بارها اعلام کرده است که مدیون مردم شهرهای مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل است، بی شک با پذیرش یک سمت کلیدی، خدمات خود به مردمش را این بار در قالب یک دولتمرد ادامه خواهد زیرا به قول خودش «اهل نمک خودن و نمک شکستن» نیست و همیشه خود را در هر سمت و جایگاهی، یک فرزند عشایر و مسجدسلیمان می داند برای سربلندی منطقه اش جا و مکان نمی شناسد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار