کد خبر: ۱۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
فراخوان دادگستري كل خوزستان:
معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري كل خوزستان فراخوانی جهت جمع‌آوري سلاح‌ غيرمجاز صادر كرد.
به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام و المسلمين عبدالحميد امانت بهبهاني با اشاره به صدور این اطلاعيه اظهار کرد: سلاح گرم و به‌ويژه اسلحه‌هاي جنگي و شكاري غيرمجاز كه متاسفانه به‌وفور در دست مردم قرار دارد، ابزاري براي ارتكاب جرائمي مانند سرقت و قتل است. از آنجا كه اين آمارها نگران‌كننده است، مي‌طلبد تا اقدامات قضايي مؤثري در اين خصوص صورت گيرد.
 
وي با بیان این که معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم معاونت به‌عنوان مسئول جمع آوري اسلحه‌هاي غيرمجاز انتخاب شده است، ادامه ‌داد: دارندگان اسلحه‌هاي غيرمجاز مي‌توانند با مراجعه به اين معاونت واقع در كوي نبوت، بين بلوار دعبل خزائي و بلوار دماوند، طبقه دوم مجتمع قضايي شهيد باهنر و با پر كردن فرم مربوطه، معرفي‌نامه دريافت كنند تا پس از پيگيري امور، براي تحويل سلاح خود و ساير اقدامات لازم، در جريان روند كار قرار گيرند.
 
امانت بهبهاني تصريح كرد: در سال 1390 و طبق نص صريح ماده 16 قانون دارندگان سلاح و مهمات غيرمجاز، دارندگان غیرمجاز انواع اسلحه، مهمات، اقلام و مواد تحت کنترل، از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به مدت شش ماه، فرصت داشتند تا اسلحه خود را به یکی از مراکز نظامی، انتظامی یا امنیتی تحویل دهند و از مجازات مقرر معاف ‌شوند.
 
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري كل خوزستان افزود: چنانچه دارندگان اسلحه و مهمات غيرمجاز كه در مهلت قانوني مقرر سال 1390 موفق به استفاده از اين فرصت نشده‌اند و هنوز اسلحه غيرمجاز در اختيار دارند، مي‌توانند ظرف مدت يك ماه آينده نسبت به تحويل سلاح خود اقدام نمايند و از حداكثر تخفيف مجازات بهره‌مند ‌شوند. در غير اين صورت نگهداري سلاح توسط آنان جرم تلقي شده و وفق مقررات قانوني با آنان اقدام قاطع به‌عمل مي‌آيد.
 
انتهاي پیام
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار