کد خبر: ۱۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
هم اکنون ۴۰۰ زندانی جرایم غیرعمد استان اردبیل در انتظار آزادی به سر می‌برند و به همین بهانه و نیز خرسند کردن کودکانی که چشم به راه پدرانشان هستند جشن گلریزان در ۱۴ ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

به گزارش آرانیوز، 400 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان اردبیل که به دلیل مشکلات مادی، اقتصادی و برخی اتفاقات ناگوار و ناخواسته در زندان به سر می‌برند هم‌اکنون در ماه مبارک رمضان در انتظار آزادی به سر می‌برند تا در نهایت به آغوش و کانون گرم خانواه بازگردند.

عده‌ای از افراد که به دلایل وضعیت مادی نامناسب و شکایت شاکیان به بند زندان گرفتار شده‌اند روزهای بسیار سختی را در زندان به سر می‌برند که منتظرند تا با کمک خیران و اقشار مختلف مردم آزادی این زندانیان رقم زده شود.

متاسفانه هم‌اکنون در زندان‌های استان اردبیل بیش از 30 زندانی به خاطر بدهی 3 الی 4 میلیون تومانی در زندان به سر می‌برند و نیاز است افراد خیر و اقشار مختلف مردم در اقدامی خیرخواهانه برای تقبل شدن این مقدار از بدهی وارد عمل شوند تا خوشحالی کودکانی که چشم به راه آمدن پدرانشان هستند را به ارمغان بیاورند.

60 میلیارد تومان نیازمند آزادی جرایم غیرعمد در اردبیل

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: 60 میلیارد تومان بدهی 400 زندانی جرایم غیرعمد در استان اردبیل است که در ماه مبارک رمضان منتظر اهتمام ویژه خیران و اقشار مختلف مردم هستند تا با این اقدام به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.

یوسف خدادادی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد از این 60 میلیارد تومان نیمی توسط شاکیان بخشیده می‌شود، افزود: گذشت شاکیان از جرایم زندانیان تاکنون در استان اردبیل بسیار خوب ارزیابی شده است و در چند سال گذشته شاکیان زندانیان جرایم غیرعمد از 10 میلیارد بدهی خود گذشت کردند که این امر ستودنی است.

وی تصریح کرد: استان اردبیل از گذشته به شهر بخشش و احسان و نیکوکاری شهرت داشته است و امیدواریم در ماه پربرکت رمضان شاکیان این 400 زندانی جرایم غیرعمد بخشش و نیکوکاری را اولویت اصلی خود قرار دهند تا بتوانند در کنار آزادسازی این زندانیان توشه‌ای عظیم از جنس بخشش و نور برای آخرت خود همراه کنند.

بی‌شک همه در این نکته اتفاق نظر دارند که زندان مکانی برای افراد پاک و سالم که هم‌اکنون به دلیل مشکلات اقتصادی و مادی در آن به سر می‌برند نیست و این امر علاوه بر این که باعث افسردگی برخی افراد و نیز دنباله روی مشکلات در بین افراد می‌شود دامن‌زدن به آسیب‌های اجتماعی را نیز فراهم به دنبال دارد.

کودکان و نوجوانانی که بیش از یکسال دوری از پدر خود را به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی تجربه کرده‌اند دچار افسردگی‌های زیادی شده و هر شب به انتظار دیدن پدر خود مقابل پنجره نشسته و منتظرند که یک روز تمام آرزوهایشان با حقیقت گره بخورد و با اهتمام خیران و مردم آزادسازی این تعداد از زندانیان هرچه زودتر رقم بخورد؛ و اینجاست که باید مردانگی در صحنه زندگی به نمایش درآید.

ماه مبارک رمضان فرصتی بسیار بزرگ برای شاد کردن کودکانی است که چشم به راهند و نیاز است در این زمینه همگان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم با انجام کارهای خیرخواهانه خوشحالی خانواده‌هایی که چشم به راه عزیزانشان هستند را رقم بزنیم.

ماه رمضان فرصتی بزرگ برای شاد کردن خانواده‌های چشم انتظار

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ماه رمضان فرصتی بسیار بزرگ برای انجام فرایض الهی و امور خیرخواهانه است و انتظار داریم دراین ماه افرادی که وضعیت اقتصادی مناسب دارند با فراهم کردن شرایط آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و نیز به دنبال آن خوشحالی خانواده‌های این قشر را رقم بزنند.

حجت‌الاسلام قاصدی با اشاره به اینکه متاسفانه عده‌ای به دلیل اتفاقات خاص و مشکلات مادی گرفتار بند زندان می‌شوند، افزود: زندان جای مناسبی برای افراد پاک و صالح نیست و باید خیران در کنار اقشار مختلف مردم در این ماه پرفضیلت شرایط آزادی این زندانیان را رقم بزنند.

وی تصریح کرد: با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم اقتصاد واشتغال می‌توان از ورود افراد به زندان جلوگیری کرد چرا که امروز دغدغه اصلی جوانان بیکاری است و به دلیل بیکاری و معضلات دیگر در کنار این امر مشکلات زیادی بر سر راه این قشر از جامعه قرار می‌گیرد که ما باید در صدد برطرف ساختن این مشکلات برآییم.

بی شک در ماه رمضان دور هم جمع شدن خانواده‌ها بر سر سفره افطاری و سحری علاوه بر اینکه حال و هوای خاصی دارد یک شیرینی وصف نشدنی نیز به همراه دارد و حال اینکه در این روزها پدر کودک و نوجوانی به دلیل اتفاقات خاص و ناخواسته بر سر سفره افطاری وجود نداشته باشد جای تاسف دارد.

اهدای حقوق یک ماه کارمندان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در اردبیل

عضو شورای شهر اردبیل گفت: نیاز است برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد حقوق یک ماه کارمندان استان اردبیل به این امر اختصاص یابد تا تحول عظیمی در حل مشکلات اقتصادی و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را شاهد باشیم.

ناصر ناطق درآبادی با اشاره به اینکه استان اردبیل همواره در امور خیرخواهانه و احسان و نیکوکاری پیشگام بوده است، تصریح کرد:  نیاز است کارمندان نیز در ماه مبارک رمضان با گذشت از یک ماه حقوق خود علاوه بر اینکه رضایت و خرسندی خانواده‌ای را رقم بزنند توشه‌ای بزرگ برای آخرت خود همراه سازند.

ماه رمضان بهانه‌ای بزرگ بوده به این جهت افرادی که به اصطلاح دستشان به جیب خود می‌رسد با گذشت مقداری از حقوق خود در کارهای خیر و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد سهیم باشند که امیدواریم قشر کارمند استان اردبیل در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده و پیشتاز باشند.

جشن گلریزان 14 رمضان در اردبیل برگزار می‌شود

فرماندار اردبیل گفت: جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد چهاردهم ماه رمضان دراردبیل برگزار می‌شود و تمهیدات لازم برای برگزاری این جشن در اردبیل انجام شده است.

جواد زنجانی با بیان اینکه فرمانداری، بخشداری و دهیاران شهرستان اردبیل نیز 20 میلیون تومان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در اردبیل کمک می‌کنند، افزود: سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان اردبیل نیز برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هزینه‌ای متعهد شده‌اند که امیدواریم با این اقدامات خیرخواهانه خوشحالی خانواده‌های زندانیان در اردبیل را رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد یکی از اولویت‌های اصلی مسئولان شهرستان بوده که نیاز است در این زمینه خیران، اقشار مختلف مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی پیشگام باشند تا بتوانیم در ماه رمضان یک اقدام خداپسندانه انجام دهیم.

فرماندار اردبیل اظهار کرد: ستاد دیه و مسئولان قضایی استان گامی بزرگ در کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد داشته‌اند که امیدواریم امسال نیز با حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی، خیران و مردم جشن گلریزان به صورت باشکوه برگزار شود تا بتوانیم آزادی تعداد زیادی از زندانیان جرایم غیرعمد در اردبیل فراهم سازیم چرا که شهرستان اردبیل همواره در کارهای خیرخواهانه پیشگام بوده است.

ظرفیت‌های منطقه برای توسعه اشتغال واقتصاد به کار گرفته شود

یعقوب عباسی، مدیر کارخانه نگین زرین چوب آرتاویل اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل ظرفیت بسیار بالایی در بخش‌های مختلف دارد و نیاز است در این زمینه مسئولان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در راستای پویایی اقتصاد و اشتغال منطقه بهره‌متد شویم.

وی با بیان اینکه بیشترین علل زندانیان جرایم غیرعمد معضل بیکاری و اقتصاد است، افزود: اگر که مسئولان شرایط اشتغال و پویایی اقتصاد در منطقه را که از ظرفیت بالایی برخوردار است فراهم سازند دیگر هیچ زندانی جرایم غیرعمد، کودکان و خانواده خود را چشم انتظار آمدنشان نمی‌گذارند.

مدیر کارخانه زرین چوب آرتاویل اردبیل با اشاره به اینکه نیروی کار استان اردبیل بهره‌وری بسیار بالایی نسبت به سایر مناطق کشور و دنیا دارد، گفت: جوانان ایرانی همانند هشت سال دفاع مقدس امروز هم می‌توانند انقلاب بزرگی خلق کنند و نیاز است مسئولان مربوطه برای شکوفایی ظرفیت‌های این جوانان اقداماتی سازنده و اساسی انجام دهند تا مشکلات اقتصاد و اشتغال فراهم شود.

وی تصریح کرد: کارخانه ما نیز برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که محکومیت‌شان زیر 4 میلیون‌ تومان است آمادگی کامل دارد و در ماه مبارک رمضان به همت این کارخانه تمام زندانیان جرایم غیرعمد که محکومیت زیر 4 یا 3 میلیون تومان دارند آزادسازی می‌شوند.

امیدواریم درماه مبارک رمضان هر کدام از اقشار جامعه باتوجه به وضعیت اقتصاد خود در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد سهیم باشند و گامی بردارند و بتوانند خوشحالی کودکانی که چشم به راه پدرانشان هستند را به ارمغان بیاورند که این امر همتی والا را می‌طلبد.

اگر که امروزه در کانون گرم خانواده برای کودکان و نوجوانان مفهوم "پدر" گنگ و بی‌مفهوم بوده و کودک از حضور این فرشته آسمانی و هدیه بزرگ خداوند بی‌نصیب باشد چه کسی شاهد پیمودن پله‌های ترقی کودک خود خواهد بود؟ چه کسی نیازهای کودک خود را برطرف خواهد ساخت؟ یا اصلا بهتر این است که بگوییم آیا آینده این کودک تضمین شده است؟!!

به امید روزی که قاب عکس ذهنی تمام کودکان این سرزمین پر باشد از عکس‌های دسته‌جمعی خانوادگی و هیچ کودکی از حسرت‌های پدرانه خود حرف به میان نیاورد و در نهایت اندر حکایات و آرزوهای این کودکان یابیم که: پدر، مادر و ...من!

گزارش از اکبر رزمی

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار