کد خبر: ۱۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
اهواز ـ رئیس بنیاد نخبگان خوزستان گفت:پژوهش سراهای دانش آموزی دانشمندان آینده را تربیت می کنند و از تمامی مسئولان مختلف استان تقاضا دارم که این پژوهش سراها را دریابند.
به گزارش آرانیوز، علیرضا زراسوندی ظهر امروز در حاشیه افتتاحیه اولین سایت لیزر دانش آموزی خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر دانش آموزی باید تحصیلات دانشگاهی را با علاقه خود ادامه دهد. علاقه و توانمندی دانش آموزان در انتخاب رشته های دانشگاهی بسیار مؤثر است و اولیا نیز باید به این دو مقوله توجه ویژه ای داشته باشند.

وی خطاب به دانش آموزان عضو پژوهش سرا گفت: همواره ضمن احترام به پدر و مادر سعی کنید در همان رشته مورد علاقه تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه بدهید. توانمندی و علاقمندی شما خیلی اهمیت دارد و بعد از چهار سال فعالیت در این پژوهش سرا علوم مختلف را در سطح پایه فراگرفته اید.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان تصریح کرد: راه اندازی سایت لیزر در واقع هایتک است یعنی تکنولوژی پیشرفته و پیشرو بنابراین باید از آن نهایت بهره را داشته باشید. در دانشگاه بیشتر وارد کاربردهای علوم هایتک می شوید.

زراسوندی به دانش آموزان حاضر گفت: دانش آموزان عضو پژوهش سرا در آزمایشگاه های مختلف زیست شناسی، شیمی، نجوم، کامپیوتر، هوافضا و حتی تشریح حضور داشته اند و باید رشته ای که بیشتر از همه به آن علاقمند شدند را دنبال و تحصیلات دانشگاهی خود را نیز پیرامون همان رشته مورد علاقه انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: شما یک تیم هستید و باید کار تیمی و مشترک انجام دهید تا موفقیت بیشتری را کسب کنید. مثلا در ربات سازی کار تیمی نتیجه می دهد و با فردی کار کردن اصلا به نتیجه ای نمی رسید.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان بیان کرد: دانشمندان زمانی موفق می شوند که در مقالات علمی معتبر موفق به درج مقاله شوند و این مقاله نویسی در صورتی موفق خواهد شد که تیمی انجام شده باشد.

زراسوندی ادامه داد: کار فردی دیگر جواب نمی دهد و در سال های اخیر در هر مجله علمی فقط یک یا دو مورد مقاله تک نفری نوشته شده بیشتر به چاپ نرسیده چون علوم به هم وابسته هستند و کار فردی جواب نمی دهد.

وی باز به دانش آموزان توصیه کرد: درس خود را به خوبی دنبال کنید و ارتباط خود را با اساتید پژوهش سرا قطع نکنید و از طریق تلفن یا ایمیل همواره با اساتید خود در ارتباط باشید.
  رئیس بنیاد نخبگان خوزستان در حاشیه این مراسم پیشنهاد تعریف یک جایزه علمی برای دانش آموزان موفقی که در زمینه فناورآنه مقام هایی را کسب می کنند را ارائه داد.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان گفت: پژوهش سراهای دانش آموزی دانشمندان آینده را تربیت می کنند و از تمامی مسئولان مختلف استان تقاضا دارم که این پژوهش سراها را دریابند.

قاسم رضایی راد مدیر پژوهش سرای غدیر نیز خطاب به زراسوندی گفت: رشته های سفالگری، شیشه گری، تندیس سازی و اسباب سازی در حال حاضر خیلی کاربرد دارد و ورود به فعالیت های هنری جزو برنامه های ما است ولی راه اندازی آن و همچنین تهیه مقدمات اولیه با توجه به محدودیت فضا کار سختی است که نیاز به همکاری همه جانبه داریم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار