کد خبر: ۱۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی خراسان شمالی بر زنجیره تولید تا عرضه فرآورده های خام دامی، ویژه ماه مبارک رمضان، آغاز شد.

  به گزارش آرانیوز،  روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، مدیرکل این اداره گفت: با آغاز ماه مبارک رمضان که به روال هر سال با افزایش عرضه و تقاضا برای انواع فرآورده های پروتئینی در بازار روبرو هستیم، اکیپ های نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره کل و شبکه های تابعه با تشدید نظارت های خود و افزایش شمار بازدیدهای ادواری و سرزده از مراکز تولید، نگهداری، فرآوری، بسته بندی و توزیع فرآورده های خام دامی، درصددند نهایت اطمینان خاطر از سلامت فرآورده های خام دامی عرضه شده در بازار را به مصرف کنندگان و روزه داران ماه ضیافت الهی هدیه دهند.
دکتر سید محمدمهدی احمدی افزود: در این طرح، بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان و شبکه های دامپزشکی شهرستان ها در قالب اکیپ های ثابت و سیار در دو نوبت صبح و عصر، نظارت همیشگی خود بر کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی، کارگاه های بسته بندی، مراکز جمع آوری و خودروهای حامل شیر خام، واحدهای توزیع و فروشگاه های عرضه گوشت سفید و قرمز، رستوران ها و طباخی ها را تشدید می کنند.
وی با اشاره به فعالیت 1400 واحد تولید، استحصال، بسته بندی، فرآوری، توزیع و عرضه این فرآورده ها در استان تصریح کرد: در طرح رمضانی امسال، روزانه به طور میانگین 10 اکیپ ثابت و 11 اکیپ سیار بازرسی دامپزشکی در مرکز استان و سایر شهرستان ها کار نظارت بر واحدهای یادشده را بر عهده دارند و تا پایان ماه مبارک 1100 نفر-روز بازرسی پیش بینی شده است.
وی یادآور شد: عموم هم استانی ها نیز می توانند در پیشگیری از بروز تخلف بهداشتی در مراکز گفته شده سهیم باشند و ضمن تهیه فرآورده های پروتئینی مصرفی خانوار از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی و توجه به مهر و برچسب دامپزشکی و تاریخ تولید و انقضای درج شده روی بسته بندی، موارد تخلف احتمالی را به سامانه تلفنی شبانه روزی 1512 اطلاع دهند تا بازرسان دامپزشکی در اسرع وقت به موضوع رسیدگی کنند.
به گزارش ایرنا، ناظران بهداشتی و بازرسان دامپزشکی خراسان شمالی سال گذشته بیش از 105 فرآورده غیرقابل مصرف و ضبطی در کشتارگاه ها و مراکز فرآوری و عرضه این استان را معدوم و 226 پرونده تخلف بهداشتی را به مراجع قضایی ارجاع دادند.
سازمان دامپزشکی افزون بر نظارت های بهداشتی ادواری و مستمر خود در راستای حفظ و ارتقای سلامت عمومی جامعه، در مناسبت های خاص ازجمله نوروز، ماه رمضان، عید قربان و ایام محرم، طرح های نظارتی ویژه را به اجرا می گذارد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار