کد خبر: ۱۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
استعفای شهرداراسفراین و معرفی شهردار جدید از سوی شورای اسلامی واکنش های مختلفی را از سوی رئیس و نائب ریس این شورا در پی داشته است.

  به گزارش آرانیوز، رئیس شورای شهر اسفراین با تایید استعفا ی شهردار و برگزاری نشست شورای شهر و پذیرش استعفا و معرفی شهردار جدید بدون حضور رئیس شورا اظهار کرد: دعوت نامه جلسه دوشنبه شب با موضوع مصوب بررسی و پاسخ گویی به نامه های مردمی قرار بود تشکیل شود ولی این جلسه بدون حضور رئیس شورا درحالی که من در شهر حضور داشته ام با موضوع حذف شهردار و تعیین شهردار جدید تشیکل شد .
شمسعلی شعبانیان گفت: نائب رئیس حق ندارد بدون هیچ گونه مجوز کتبی یا شفاهی رئیس شورا ،در حالی که وی در شهر حضور داشته تشکیل جلسه دهد و این کار غیر قانونی است .
وی افزود: دعوت نامه جلسه دوشنبه شب اعضای شورای شهر، قبل از برگزاری جلسه با اطلاع رسانی به نائب رئیس و از طریق نامه رسان و دفتر شورا لغو اعلام شد ولی علی رغم تاکید بر لغو جلسه،جلسه بدون حضور رئیس شورای شهر تشکیل شد که این کار خلاف قانون است .
رئیس شورای اسلامی شهر اسفراین با بیان اینکه در این جلسه بدون حضور رئیس شورای شهر، مسلم نوری به عنوان شهردار جدید معرفی شده گفت: کسی حق اعلام هیچ نامی بدون حضور رئیس شورا را ندارد و این مصوبه غیر قانونی است .
شعبانیان تصریح کرد: به دنبال این نیستم که چه کسی شهردارباشد یا نباشد ولی جلسه باید قانونی برگزار شود .
وی گفت: از کمیته انطباق ،فرمانداری و استانداری می خواهیم که با پیگیری سریع واعلام نتیجه در خصوص عدم رعایت قانون در این مورد همه را از ابهام خارج کنند .
نائب رئیس شورای اسلامی شهر اسفراین نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تایید استعفای شهردار اسفراین و پذیرش آن در جلسه دوشنبه شب شورای شهر اظهارکرد: استعفای شهردار با رای قاطع 8 عضو حاضر در جلسه تایید شد .
طلعت رگبار درباره علت استعفای هادی زارعی شهرداراسبق گفت: نامبرده به دلیل ادامه تحصیل در دوره دکترا و مشغله های شخصی نمی تواست برای امور شهرداری وقت کافی بگذارد و درخواست استعفا داد که با آن موافقت شد .
وی افزود : در این جلسه مسلم نوری به عنوان شهردارجدید اسفراین از سوی اعضا معرفی و انتخاب شد که پس از طی مراحل قانونی دراین سمت قرار می گیرد .
وی در واکنش به گفته های رئیس شورای شهر در خصوص غیر قانونی بودن برگزاری جلسه دوشنبه شب شورای شهر اسفراین گفت: این جلسه با دعوتنامه رسمی رئیس شورا برگزار شده و هنگامی که ایشان برای لغو جلسه اطلاع رسانی کردند ،اعضا به جلسه آمده بودند و من به احترام حضور اعضا در نبود رئیس شورا جلسه را اداره کردم .
علی رغم تماس های مکرر خبرنگار ایرنا برای گفت وگو با هادی زارعی شهردار اسبق اسفراین این امر امکان پذیر نشد .
هم اکنون شهردار اسفراین با سرپرستی نصرت الله احمدی از کارمندان شهرداری اسفراین اداره می شود .
رئیس شورای شهر اسفراین سه شنبه هفته جاری نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسفراین با تایید خبر استعفای شهردار علت استعفای وی را فشار برخی از اعضای شورای شهر اعلام کرد.
هادی زارعی شهردار اسبق اسفراین نیز با انتشار متن استعفای خود در وب سایت اطلاع رسانی شهرداری اسفراین خطاب به شورای شهر علت استعفای خود را پایان ماموریت اداری و به مخاطره افتادن منافع شهرداری و شهروندان اسفراینی به دلیل اختلاف نظر برخی از اعضای شورای شهر با خود ذکر کرده است .
هادی زارعی که از آذر ماه 92 شهردار اسفراین بود یکم آذر 94 به دلیل اتمام ماموریت اداری و تمایل نداشتن به تمدید ماموریت وی در شهرداری از سوی برخی از اعضای شورای شهر، درغیابش در شهر با تشکیل جلسه شورای شهر از سمت شهردار اسفراین عزل شد ولی پس از کش و وقوس های فراوان و با نظر کمیته انطباق به مسند شهرداری اسفراین توانست بازگردد.
شهر 60 هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار