کد خبر: ۱۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کرمان - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بیش از ۵۴ هزار نو آموز بدو ورود به دبستان در استان کرمان خبر داد.
به گزارش آرانیوز، محمد محسن بیگی پیش از ظهر چهارشنبه در آیین افتتاح طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان، با اشاره به اهمیت اجرای این طرح گفت: اجرای اصولی طرح سنجش سلامت در افزایش بهره وری و ارتقاء کیفیت آموزشی بسیار تاثیرگذار است.

وی گفت: جایدهی مناسب دانش آموزان و مداخله به موقع آموزشی و توانبخشی، تشخیص به موقع نارسایی ها و ارزیابی وضعیت شنوایی، بینایی، بهداشت، آمادگی جسمانی و تحصیلی دانش آموزان  مهمترین اهداف این طرح است.

محسن بیگی با اشاره به اینکه تشخیص به موقع مشکلات و نارسایی های جسمی، ذهنی و رشدی نوآموزان در جلوگیری از بروز معلولیت ها و مشکلات دیگر موثر است، محسن بیگی گفت: کاری که در سنجش انجام می شود شناسایی نیاز افراد از نظر جسمی، روحی، روانی و هوشی است و برنامه های آموزشی بر اساس این نیاز تنظیم خواهد شد.

وی گفت: ۳۸ سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در شهرستان ها و مناطق استان کرمان راه اندازی شده است.

رئیس ستاد اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان استان کرمان ادامه داد: طرح سنجش در استان کرمان کاملا به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی با تاکید بر لزوم ثبت نام به موقع نوآموزان توسط مدیران مدارس و مراجعه والدین به پایگاه های سنجش طبق نوبت دهی سامانه الکترونیکی سنجش گفت: کلاس های آموزشی ویژه ۳۶۶ نفر از عوامل اجرایی طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان در استان برگزار شده است.

محسن بیگی گفت: سنجش نو آموزان بدو ورود به پیش دبستانی نیز در بعضی از شهرستان ها و مناطق استان به منظور تشخیص و مداخله به موقع از مرداد ماه سال جاری اجرا خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار