کد خبر: ۱۵۶۹۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰
شرکت ملی حفاری ایران آنقدر برای وزارت نفت ارزشمند و استراتژیک است که این وزارت برای معرفی مدیرعامل جدید آن دست به عصا راه می رود.
به گزارش خبرنگار آرانیوز (اختصاصی)، شرکت ملی حفاری یکی از شرکت هایی است که به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد و به عبارتی زائیده خود انقلاب است. این شرکت در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش فراوان ضمن اینکه خلاء عدم حضور نیروهای خارجی را پر کرده است، متخصصان انقلابی و جهادی بی شماری را در دامان خود پرورش داده است.
در این سال ها این شرکت همیشه یک پای ثابت اتفاقات خوشایند در صنعت نفت بوده است ولی در سال های اخیر این شرکت که هنوز در کشمش واگذاری به بخش خصوصی قرار دارد، درگیر حواشی فراوانی شده است که شرح آن در این مقال نمی گنجد.
اکنون وزارت نفت خود را برای یک جابه جایی دیگر در راس این شرکت آماده می کند ولی شرکت ملی حفاری، شرکتی نیست که بتوان مدیریت آن را به هر فردی سپرد به همین دلیل شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت در این زمینه به اصطلاح دست به عصا حرکت می کنند.
اکنون از وزارت نفت خبر می رسد که مسئولان ارشد آن به نتیجه قطعی تغییر مدیرعاملی فعلی رسیده اند و برای انتخاب جاشین وی قرار است همان قصه تکراری چند سال قبل دوباره تکرار شود.
چند سال قبل بود که حیدر بهمنی مدیرعامل چندین و چند ساله این شرکت به افتخار بازنشستگی نائل آمد و گلپایگانی جانشین وی شد و کارنامه ای موفق از خود به نمایش گذاشت. اتفاقا بزرگترین حسن گلپایگانی این بود که علاوه بر اینکه تجربه و تخصص لازم را داشت، به هیچ گروه و جریانی وابسته نبود و توانست به صورت مستقل راهبردهای کلان ملی حفاری را به پیش ببرد و اتفاقا در اوج تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران به موفقیت هایی نیز دست یافت.
بعد از روی کارآمدن دولت تدبیر و پاکسازی وزارت نفت از نیروهایی که برچست «احمدی نژادی» خورده بودند، این تغییرات شامل حال شرکت ملی حفاری هم شد و گلپایگانی به همان دلیل برکنار شد در حالیکه وی اصولا فردی سیاسی نبود و صرفا یک نیروی متخصص وفاردار به سازمان بود. بدتر اینکه کسی جانشین وی شد که چند سال قبل از آن بازنشسته شده بود و وزارت نفت با این کار خود به ناحق نشان دادن شرکت انقلابی ملی حفاری که مملو از نیروهای متخصص ارزشی و ولایی است از چنین نیروهایی تهی است و دوباره کار را به حیدر بهمنی بازنششسته سپرد.
اکنون حیدر بهمنی در حالی به زودی جابه جا می شود که وزارت نفت دوباره قصد دارد گلپایگانی را به سمت مدیرعاملی ملی حفاری انتخاب کند شاید این بار گلپایگانی  با نگاه نو وارد عرصه شود.


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
2
0
با سلام: واقعا متاسف بايد بود كه ضمن اينكه از ابتدا بايد تصميمات با حداقل در صد خطا گ ومنطبق با قانون گرفته شود از ديگر سو بايد بياد بياوريم ليكن با همين در صد خطا روزي كه مديري بكار گماشته ميشود تمام تابلو وبنرها در مدح وستايش و خوشامد گويي ميباشد براي همين عزيز وبزرگوار حداقل در محل شركت حفاري نه از سوي شركت متبوع بلكه استان بازگشت غيور مرد وصاحب تجربه و... ثبت گرديد واكنون لحظه شماري خروج مشخص نيست چرا بقا مديريتي بدون پشتوانه در مملكت اسلامي اينقدر زياد است حتي اگر بياد اوريم حضرت اما م ره فرمودند هر كس در هر مسندي به وظيفه خود عمل كند جامعه توسعه وپيشرفت ميكند ايا واقعا اينچنين است يا صرفا نوك پيكان مشكلات مدير ان است نقش مجموعه در چيست ؟ ايا نقش خودرا با نگاه بهره وري وقانون مداري بخوبي بازي ميكنند ؟ لذا انچه اصل است تعريف مفهوم مديريت در كشور است بخصوص امروز كه مديران تنها بر مبناي شرايط شايد 30% وكمتر فرصت پرداختن به حوزه كاري خود را داشته وبيشتر بايد به حواشي كه از سوي بخش هاي مختلف وحتي ..... ايجاد ميشود بپردازند ودايم تحت تنش شغلي و فرسودگي ناشي از ان باشند اگر منابع نباشد در درون سازمان مشكل مديريت است ؛ منشا قانون گريزي قطعا و حتما مدير يت سازماني نيست بلكه عوامل مختلف وچه بسا در صورت عدم انجام همانطوريكه اعلام شده اقاي گلپايگاني نيز مستقل بوده وليكن با برچسب ..... ايا قانوني از اين مدير حمايت كرد واقعا با اين شرايط نياز به تدبير وپشتوانه نيازمند است تا مديريتها در سايه قانون به وظايف اصلي خود بپردازند و از قبل راستي ودر ستي نيز موجبات توسعه وبهبود فضاي امن كاري فراهم گردد در حاليكه واقعا بايد افسوس خورد كه قطعا جايگاههاي كمتر از مديريتي ثبات بهتري نسبت به مديريت دارند وانگيزه د بخش غير مديريتي قويتر از مديريت امروزه ميباشد . سربلندي وعزت كشور عزيز اسلامي انشالله
عدالت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
2
0
گلپایگانی خواهد امد بزودی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
انشالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
2
0
انشالله بزودی گلپایگانی بیاید . بس است دیگه هر چی بهمنی خورده بابا .... اینقدر اجدادشو پر و بال داده که خدا میدونه
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار