کد خبر: ۱۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کرمان - معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به حضور ۲۰۰ کودک بدون شناسنامه در کرمان گفت: این آمار نگران کننده است.
به گزارش آرانیوز، محمدعلی سلیمانی پیش از ظهر چهارشنبه در نخستین نشست منطقه ‌ای هم‌ اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست با اشاره به اینکه در آیات و روایات آمده است، «به ایتام روزی دهید و با قول احسن برخورد کنید»، تاکید کرد: نیروی انتظامی باید در زمینه شناسایی موارد کودک‌آزاری به بهزیستی کمک کند، زیرا کودک‌آزاری جرم است و کشف جرم نیز از وظایف نیروی انتظامی به‌شمار می‌رود.

معاون دادستان کرمان با یادآوری ثبت احوال کودکان بی‌سرپرست ابراز کرد: قانونگذار دست ما را باز گذاشته است تا در زمینه ثبت احوال این کودکان اقدام کنیم.

سلیمانی افزود: آمار نگران‌کننده‌ای از کودکان بدون شناسنامه داریم و در سال گذشته ۲۰۰ کودک بدون شناسنامه در استان کرمان داشتیم.

وی بیان کرد: حمایت مادی و معنوی از ایتام در قانون اساسی جمهوری اسلامی دیده شده و موضوع ایتام متوجه شخص ولی‌فقیه است و این وظیفه را به بهزیستی سپرده‌اند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمان ادامه داد: سال‌ها در بحث کودکان بدسرپرست درگیر مسائل اولیه بودیم و بحث‌هایی در زمینه فرزندخواندگی، تعریف بدسرپرست و قبولاندن مسئله ولایت قهری داشتیم، اما در قانون جدید رسما بدسرپرستی را وارد قانون کرده‌اند و امکان سرپرستی را برای زنان بدون شوهر فراهم شده و تشویق خانواده‌ها برای فرزندخواندگی صورت گرفته است.

سلیمانی با بیان اینکه نگرانی‌های جدی در زمینه کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست وجود دارد، تصریح کرد: ماموریت‌های سازمان بهزیستی روز به روز به علت تحولات اجتماعی و فرهنگی بیشتر می‌شود، اما قوانین هم‌پای تحولات پیش نمی‌رود و حمایت‌ها از بهزیستی کافی نیست.

سلیمانی افزود: باید از ظرفیت‌های مردمی برای پیشبرد اهداف سازمان بهزیستی استفاده کنیم.

وی گفت: بهزیستی به قدرت اجرایی با عقبه قهریه نیاز دارد و یکی از رسالت‌های بهزیستی شناسایی کودکان بی‌سرپرست است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار