کد خبر: ۱۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
با اشاره به اینکه ۸۰۰ هزار معلم می تواند کار یک میلیون معلم فعلی را انجام دهند، گفت: در آموزش و پرورش جذب معلمین مرد در استان ها بیشتر مورد نیاز است.
به گزارش آرانیوز، علی اصغر فانی اظهار داشت: آموزش و پرورش درصدد تعیین تکلیف ۱۲ هزار نیروی قراردادی و تبدیل وضعیت آنها به پیمانی تا مهرماه سالجاری است و تلاش می شود تا مشکل این تعداد نیرو به زودی حل شود.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تکلیف حقوق معلمان با نظام رتبه بندی مشخص شده است، اظهارکرد: ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر خدمتگزار در بدنه آموزش و پرورش حضور دارند که هیچ گونه قانونی درباره افزایش حقوق آنها وجود نداشت ولی راه حل آن نیز احصا شده است.

وی با بيان اين كه دو عامل فضای آموزشی و نیروی انسانی شاخص محرومیت درکل کشور هستند، افزود: استان های آذربایجان غربی، هرمزگان و سیستان بلوچستان جزو استان های کاملا محروم هستند و چون سیستان بلوچستان بسیار محروم تر است یک سری اقدامات بودجه ای برای آنها در نظر گرفته شده است.

فانی بيان كرد : ۱۷۰ میلیارد ریال برای سیستان و بلوچستان و یک ردیف ویژه استخدامی برای آن استان تعلق گرفته است.

وزير آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر ردیف اعتباری برای استان های محروم تعریف شود این بار به استان آذربایجان غربی کمک های قابل توجهی خواهیم کرد تا به میانگین کشوری نزدیک شود.

فانی بابيان اين كه در تلاشیم حقوق حق التدریس ها را همراه با حقوق ماهانه پرداخت کنیم ، افزود: در آموزش و پرورش جذب معلمین مرد در استان ها بیشتر مورد نیاز بوده و در تلاش برای اخذ مصوبه ای هستیم که هر فردی تمایل دارد ۳۰ ساعت در هفته تدریس کند تا حقوق معلم و افزایش آن حفظ شود.

وی ادامه داد: هر پنج نفر معلم فعال در استان ۲۴ ساعت در هفته تدریس دارند که با اجرای این طرح تبدیل به چهار معلم ۳۰ ساعته می شود و این بیانگر این مطلب است که ۸۰۰ هزار معلم می تواند کار یک میلیون معلم را انجام دهد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار