کد خبر: ۱۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کرمان - مسئول ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کرمان از برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ع) در مصلای کرمان خبر داد.
به گزارش آرانیوز، مهدی صدفی پیش از ظهر یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام راحل (ره) عظیم ترین حادثه قرن یعنی غلبه حق بر باطل را رقم زد و درس اسلام‌خواهی را برای همه جهانیان به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه همه فضائل اخلاقی و اسلامی در وجود بنیانگذار انقلاب به رشد و کمال رسیده بود، افزود: ایام سالگرد ارتحال امام (ره) فرصتی برای تجلیل از شخصیت ایشان است و همچنین در راستای آن ترویج آرمان ها و زندگی پرافتخار آن امام بزرگوار است.

صدفی با اشاره به اینکه بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) جنبه اعتقادی، انقلابی و ملی دارد، گفت: تجلیل و تکریم از حضرت امام راحل (ره) تکریم خوبی‌ها و ارزش‌ها است که در راستای ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌ها باید از این فرصت در راستای معرفی و شناساندن هرچه بیشتر شخصیت و ویژگی های امام (ره) در ابعاد مختلف زندگی پربرکتشان بپردازیم.

نسل جوان تشنه معارف دینی و انقلاب

وی گفت: اقشار مختلف مردم به خصوص نسل جوان در برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام سهیم هستند و باید بدانیم که نسل جوان ما تشنه معارف دینی و انقلاب هستند؛ بنابراین باید برنامه‌هایی در شأن امام خمینی (ره)، طراحی، برنامه‌ریزی و اجرا کنیم که نسل جوان بتوانند با اهداف و ارمان های انقلاب بیش از پیش آشنا شوند.

صدفی برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را در قالب فعالیت های علمی، قرآنی، فرهنگی، هنری، نمایشگاهی، رسانه‌ای  دانست و گفت: برگزاری مراسم در مساجد، تکایا و نیروهای مسلح، بقاع متبرکه و کانون‌های مساجد از جمله برنامه های در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مراسم سالگرد ارتحال امام  (ره) ۱۵ خرداد  در تکیه میدان قلعه برگزار  خواهد شد و مراسم‌محوری نیز در شهر کرمان ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح ۱۴ خرداد در مصلای بزرگ امام علی (ع) همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام سعادت عضو ستاد کل نیروهای مسلح با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کرمان از برگزاری دعای ندبه در مهدیه مسجد صاحب‌الزمان (عج)، برگزاری مراسم شب ارتحال امام خمینی (ره) در سازمان آموزش و پرورش و در مساجد سطح شهر کرمان همراه با قرائت دعای کمیل در ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه خبر داد.

۵۰۰۰ کرمانی راهی حرم امام خمینی (ره) می شوند

صدفی گفت: از دیگر برنامه ها به مناسبت ارتحال امام راحل (ره) برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان،  مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف، برپایی نمایشگاه عکس، کتاب و محصولات فرهنگی، ویژه برنامه‌های صدا و سیمای مرکز، دعوت از سخنرانان و صاحب‌نظران، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا عصر ۱۳ خرداد، راه‌اندازی دسته‌جات عزاداری، مسابقه مقاله‌نویسی، محافل انس با قرآن  است.

وی افزود: مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در ۵۰ بقعه متبرکه استان کرمان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار خواهد شد و همچنین ایستگاه های سلامت نیز در محل برگزاری مراسم ارتحال امام ره قرار داده شده است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به برگزاری چهارمین سوگواره استانی تعزیه به این مناسبت گفت: اعزام نزدیک به پنج هزار زائر از استان کرمان برای شرکت در مراسم رسمی ارتحال حضرت امام خمینی (ره) که همراه با سخنرانی مقام معظم رهبری در صبح ۱۴ خرداد است از ویژه برنامه های ارتحال حضرت امام (ره) است. 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار