کد خبر: ۱۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
انزلی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه تسهیلات ویژه به گردشگران ایرانی و جمهوری آذربایجان به منظور گسترش صنعت گردشگری بین این دو کشور خبر داد.

به گزارش آرانیوز، محمود واعظی  با اشاره به توافقات انجام شده بین ایران و آذربایجان درباره گسترش گردشگری بین دو کشور اظهار کرد:در سال بیش از یک میلیون تبعه آذری به ایران سفر می کنند و از سوی دیگر افزایش سفر اتباع ایرانی به آذربایجان نیز باعث شد تا  مذاکرات خوبی در خصوص ارائه تسهیلات به گردشگران انجام شود.

وی همچنین راه اندازی خط مستقیم ریلی نخجوان - مشهد را از دیگر راه های گسترش گردشگری بین دو کشور دانست و گفت: شرایطی فراهم می آید تا زوار آذری بتوانند به راحتی و به طور مستقیم به مشهد سفر کنند.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  همچنین به پروژه راه آهن قزوین- رشت- آستارا- آستارا اشاره کرد و افزود: با توجه به توافق رؤسای جمهور دو کشور، بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن قزوین-رشت بر عهده وزرای ارتباطات ایران و وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان گذاشته شده و قرار بر این است تا ضمن برطرف کردن موانع، نظارت بر پیشرفت این پروژه به صورت دقیقی صورت گیرد.

واعظی ادامه داد: سعی بر آن داریم که تا پایان امسال خط راه آهن آذربایجان را به خط ریلی داخل کشور متصل کرده تا بتوانیم برای تجار و همچنین حمل و نقل، تسهیلات خوبی فراهم سازیم.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فاز سوم خط ریلی قزوین- رشت- آستارا- آستارا خاطرنشان کرد: در راستای راه اندازی راه آهن قزوین-رشت به آستارا و به دنبال آن آستاراری آذربایجان، مذاکرات مفصلی صورت گرفته و کمیته مشترکی تعیین و طی آن مقرر شده تا بخش قابل توجهی از اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه توسط کشور آذربایجان تامین شود.

وی از دیگر اهداف سفر وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان به کشور گفت: بهبود روابط بانکی، کشاورزی، همکاری در زمینه نفت دریای خزر، حمل و نقل دریایی، داروسازی و راه اندازی کارخانجاتی در آذربایجان از دیگر موارد مذاکره در سفر مصطفی اف به ایران بود که قرار بر این شد تا یک ماه دیگر موارد مورد توافق پیگیری شده و به نتیجه برسد.

واعظی همچنین بازدید وزیر اقتصاد آذربایجان از منطقه آزاد انزلی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: طی بازدید صورت گرفته مصطفی اف از این منطقه، وی با زیرساخت های موجود در منطقه آزاد انزلی آشنا شده و نظر مثبتی برای همکاری با مدیران منطقه داشت.

وی به دعوت وزیر اقتصاد آذربایجان از مدیرعامل منطقه آزاد انزلی برای سفر به کشور خود خبر داد و افزود: برآوردها نشان می دهد که فصل جدیدی برای همکاری بین منطقه آزاد انزلی و کشور اذربایجان رقم خواهد خورد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار