کد خبر: ۱۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
ساری - نایب‌رئیس اتاق بازرگانی مازندران اعلام کرد: در حال حاضر آسانسورهایی وجود دارد که بالای ۱۰ سال است نصب‌شده‌اند و ازنظر فنی و ایمنی باید بررسی مجدد شود تا از بروز حادثه جلوگیری شود.

به گزارش آرانیوز، امیر میران آملی در حاشیه نخستین همایش ایمنی صنعت آسانسور و پله‌برقی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد ساری بابیان اینکه به‌رغم تأسیس یک‌ساله سندیکا در استان، تلاش خوبی برای تشکیل این همایش ملی صورت گرفته است، گفت: اتاق بازرگانی حمایت خود را از ارتقای ایمنی صنعت آسانسور در مازندران اعلام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حوادث آسانسور پس از حوادث جاده‌ای دومین حوادث کشور است، تصریح کرد: ضرورت دارد با اتخاذ برنامه اصولی با مدیریت استانی نسبت به چاره‌اندیشی برای رفع این معضل باید باشیم.

میران بابیان اینکه باید فکری برای نوسازی و جابه‌جایی آسانسورهای قدیمی در واحدهای ساختمانی استان از طریق نظام‌مهندسی و شهرداری‌ها صورت گیرد، افزود: باید امنیت و آسایش‌خانه‌ها را با همکاری هدفمند سندیکای آسانسور مازندران با مسئولان از طریق ارتقا آسانسورهای استان محقق کنیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: سندیکای صنعت آسانسور و پله‌برقی مازندران با درک درست از حوادث و مخاطرات این صنعت این همایش را برگزار کرد.

وی افزود: وقتی‌که یک آسانسور نصب می‌شود مجوز و گواهی‌ها توسط نهادهای نظارتی تأیید می‌شود اما چرا پس‌ازآن شاهد بروز حادثه هستیم.

وی افزود: بر اساس آمار سندیکای آسانسور، حوادث مربوط به آسانسور بعد از حوادث جاده‌ای دومین صنعت حادثه‌خیز کشور محسوب می‌شود این معضل باید بررسی و جلوی افزایش این بحران گرفته شود.

میران آملی گفت: در حال حاضر آسانسورهایی وجود دارد که بالای ۱۰ سال است نصب‌شده‌اند این ازنظر فنی و ایمنی باید بررسی مجدد شود و از بروز حادثه جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم امنیت و آرامش مردم تأمین باشد نه اینکه وسیله‌ای که برای راحتی آن‌ها نصب‌شده موجب مرگ یا حادثه برای آنان شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران تصریح کرد: اتاق بازرگانی از تشکل‌های پویا و نوظهور حمایت می‌کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار