کد خبر: ۱۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
یک نماینده مجلس نهم تعامل مجلس و دولت در دوره نهم مجلس را مثبت ارزیابی کرد و در عین حال گفت که گاهی عملکرد مجلس نهم متأثر از مسائل سیاسی بود اگرچه اجماع مجلس حفظ منافع ملی بوده است.

به گزارش آرانیوز، اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مجلس نهم در مقطعی از تاریخ سیاسی کشور روی کار آمد که شرایط کشور تحت تأثیر فشارهای بین‌المللی و جهانی قرار داشت و از سویی نوعی آشفتگی درون ساختار سیاسی بین دولت و قوه مقننه به چشم می‌خورد که ادامه آن به مجلس نهم کشیده شد و این تنش‌ها به ویژه در حوزه بین‌المللی و بعد سیاست خارجی و اقتصاد اثرات خود را در کشور به جای گذاشت.

وی با اشاره به گرایش مجلس نهم به حوزه اقتصادی برای اثرگذاری در این زمینه و کاهش فشار بر مردم، یادآور شد: در این دوره قوانین خوبی در قالب طرح و لایحه در مورد ارزش افزوده، هدفمندی، رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب و کار، تنظیم مقررات مالی و دائمی شدن احکام برنامه‌های توسعه به تصویب رسید و همچنین اجرای ماده 180 برنامه پنجم برای توان بخشی به مناطق کمتر توسعه یافته نیز کمک خوبی به تحرک‌بخشی به پروژه‌های عمرانی در مناطق کمتر برخوردار کرد. البته موفقیت یا عدم موفقیت این مصوبات واقع‌نگرانه بودن آنها و اینکه چقدر توانسته در شاخص‌های اقتصادی اثرگذار باشد موضوعی است که ارزیابی‌ها در این زمینه متفاوت است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما در حوزه هدفمندی شاهد تعامل خوب بین دولت و مجلس بودیم. در موضوع برجام و مدیریت انرژی هسته‌ای نیز مجلس عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت هر چند تنش‌هایی در این زمینه بروز کرد و گاهی مجلس متهم به غالب کردن نگاه سیاسی بر نگاه ملی شد، برخی تنش‌ها دامن زده شد و نگرانی‌هایی در جامعه ایجاد شد اما اراده جمعی مجلس حفظ منافع ملی در جهت سیاست‌های کشور بود. اگرچه گاهی مجلس در بخش‌های سیاسی در می‌غلطید و نگاه جریانات سیاسی حاکم می‌شد.

جلیلی در پایان با بیان اینکه می‌توان نمره خوبی به عملکرد مجلس نهم داد، گفت: امیدواریم مجلس دهم بتواند در جهت تداوم اقدامات مفید و موثری که در سال‌های گذشته به خصوص در مورد تصویب قوانینی از جمله رفع موانع تولید انجام شده حرکت کند تا شاهد تحرک‌بخشی به تولید و اقتصاد و رشد بالای اقتصادی در این دوران باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار