کد خبر: ۱۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳
اسماعیل جلیلی که به زودی با خانه ملت وداع می کند، در یک دوره نمایندگی آنقدر توانمندی از خود نشان داد که هم اکنون دولت به شدت به دنبال جذب وی است و او را یک ذخیره مناسب نیروی انسانی برای تصدی سمت های کلیدی می داند.
به گزارش خبرنگارآرانیوز(اختصاصی)، اسماعیلی جلیلی در مجلس نهم از آن دست نمایندگی بود که با وجود تخصص و تجربه و دانشی که از آن بهره مند بود، حرف های فراوانی برای گفتن داشت. این را همه نمایندگان مجلس در چهار سال فعالیت به خوبی دیده و لمس کرده بودند که نماینده مسجدسلیمان اهل کز کردن در گوشه ای نبود و بیشتر به دنبال اهداف متعالی خود برای حوزه انتخابیه خود به طور خاص و طرح های توسعه ای ملی به صورت عام بود.

حضور در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و تلاش ها و فعالیت های وی برای چکش کاری بودجه در جهت منافع ملی در این مدت بر کسی پوشیده نیست و او در برابر فعالیت ها و برنامه های نسنجیده دولت دهم بارها لب به اعتراض گشود و با دلیل و مدرک به برخی لوایح بی هدف آن دولت تاخت.

اسماعیل جلیلی هر چند بخت نخست و بدون چون و چرای حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا برای دوره دهم مجلس شورای اسلامی بود و با اقبال مناسبی از سوی مردم که به خوبی حسن اخلاق و رفتار و توانمندی و مردمداری او را دیده بودند، مواجه شده بود ولی محبوبیت وی، برخی از باندهایی که همیشه سد راه توسعه منطقه بوده اند را خوش نیامد و آنها با پرونده سازی، مانع از ورود فرزند محبوب و کاردان مسجدسلیمان به رقابت های انتخاباتی شدند تا مردم این چهار شهرستان از خدمات این فرزند غیور بختیاری محروم شوند.

ولی او چهره ای از خود نشان داده بود که اهل حق گفتن بود و اهل تعریف و تمجیدهای آنچنانی نبود به گونه ای که حتی دولت فعلی هم بارها از سوی وی در مقاطعی مورد نقد قرار گرفته بود ولی همه اینها دلیل نشد که دولت فعلی از توانایی هایی که اسماعیل جلیلی چه به عنوان نماینده مسجدسلیمان و چه به عنوان عضوی از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از خود نشان داده بود به سادگی بگذرد و این روزها و قبل از پایان عمر مجلس فعلی، رایزنی ها با اسماعیل جلیلی برای ورود به بدنه دولت و به دست گرفتن سمتی مهم آغاز شده است.

به نظر می رسد دولت به این نتیجه رسیده که به زودی از اسماعیل جلیلی در سمتی مناسب استفاده کند و او را یک ذخیره نیروی انسانی مناسب برای تصدی سمت های کلیدی در دولت می داند زیرا او به خوبی توانایی های مدیریتی خود را به منصفه ظهور گذاشته است.

اسماعیل جلیلی که بعد از انتخابات و عدم حضورش در رقابت های انتخاباتی، بارها و بارها اعلام کرده است که مدیون مردم شهرهای مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل است، بی شک با پذیرش یک سمت کلیدی، خدمات خود به مردمش را این بار در قالب یک دولتمرد ادامه خواهد زیرا به قول خودش «اهل نمک خودن و نمک شکستن» نیست و همیشه خود را در هر سمت و جایگاهی، یک فرزند عشایر و مسجدسلیمان می داند برای سربلندی منطقه اش جا و مکان نمی شناسد
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار