کد خبر: ۱۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیامدهای جنگ تحمیلی و بروز انواع آلودگی ها ، حوزه سلامت در خوزستان را با چالش رو به رو کرده و سبب بروز بیماری های زیاد در این استان شده است.

  به گزارش آرانیوز، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در سفر به روستای جنگله از توابع بخش سوسن شهرستان ایذه ، خواستار توجه بیشتر مسئولان به استان خوزستان با هدف جبران عقب ماندگی های ناشی از جنگ تحمیلی و بهبود نظام سلامت شد.
وی گفت: با وجود مشکلات عدیده ، در استان خوزستان اقدام های خوبی در حوزه سلامت انجام شده است اما این استان به دلایل یاد شده عقب ماندگی های زیادی دارد.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که همراه با کاروان نورآوران سلامت از چهارشنبه شب به بخش سوسن ایذه در 130کیلومتری شرق اهواز سفر کرده و مشغول معاینه بیماران است اظهار داشت: انتظار است که به دلیل این مشکلات به خوزستان بیشتر از نقاط کشور مورد توجه قرار گیرد.
دکتر قاضی زاده هاشمی در ادامه همچنین از بازسازی بیمارستان شهدای ایذه و شروع ساخت بیمارستان جدید در این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: بیمارستان شهدای ایذه تخصص های خوبی بجز جراحی مغز و اعصاب دارد که امیدواریم با تامین تجهیزات و نیروی انسانی این بخش را نیز در این بیمارستان فعال کنیم.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت:تعدادی مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت باید در این شهرستان راه اندازی کرد تا کمبود نیروهای انسانی برطرف شود.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه شرایط بهداشتی این منطقه به شهادت اهالی نسبت به دو سال قبل بهتر شده است بیان کرد: باید سایر دستگاههای اجرایی همچون راه و شهرسازی در ساخت جاده دسترسی در مناطق سخت گذر منطقه فعال شوند تا وضعیت دسترسی مردم به مراکز درمانی بهبود یابد.
وی افزود: آب آشامیدنی این منطقه نیز دچار مشکل است که بار بیماری ناشی از آن بر حوزه سلامت تحمیل می شود.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بازدیدش از مرکز بهداشتی بخش سوسن گفت: این مرکز خدمات خوبی از نظر پزشک و ماما دارد.
وی تاکید کرد مرکز بهداشتی ایذه باید شبانه روزی و پایگاه اورژانس نیز در مرکز مستقر شود که امید است این اقدام ها هرچه زودتر با کمک دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام گیرد.
وی در تشریح اهداف سفرش به ایذه گفت: این سفر کاری نبوده و برای بازدید از منطقه و شرایط آن و معاینه تعدادی از بیماران ، این سفر انجام شده است.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به معاینه و عمل هایی که پنج سال قبل در بخش سوسن ایذه انجام داده است ابراز امیدواری کرد در سال آینده باز هم در قالب کاروان نورآوران سلامت به این منطقه سفر کند.
این وزیر دولت تدبیر و امید در روز دوم سفر خود به خوزستان ، به بخش سوسن ایذه به صورت زمینی رهسپار این منطقه بسیار سخت گذر شد.
وی چهارشنبه شب در این بخش مستقر و معاینه بیماران را انجام داد و در ادامه با مردم روستای جنگه از توابع بخش سوسن دیدار و گفت و گو کرد و مشکلات درمانی این روستا را مورد بررسی قرار داد.
کاروان نور آوران سلامت که هاشمی نیز عضو آن است وابسته به یک بنیاد خیریه است و متشکل از تعدادی پزشکان است و حدود 10سال پیش برای ارایه خدمات پزشکی و بهداشتی به مناطق محروم تشکیل شده است.
بنا به این گزارش دکتر قاضی زاده هاشمی روز چهارشنبه در سفر به رامهرمز پنج طرح درمانی را با 96میلیارد ریال در دو بیمارستان این شهرستان افتتاح کرد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار