کد خبر: ۱۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
خرم آباد- نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: جوان موتور محرکه جامعه اسلامی است و رسیدن به تمدن اسلامی با استفاده از فکر، ذهن و خلاقیت جوان امکان پذیر است.
به گزارش آرانیوز، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر چهارشنبه در دیدار با اعضاء مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار داشت: مجموعه قوی از کارگروه های تشکیلات مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه تشکیل شده و این مجمع امروز شاخ و برگ های خوبی گرفته است.

لزوم تکیه بر توانایی های جوانان

وی به بازنگری و تغییر در اساس نامه مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان اشاره کرد و گفت: ارتباط جوانان لرستانی با دفتر نماینده ولی فقیه از افتخارات استان بوده که این ارتباط ثمر داده است به‌طوریکه امروز برخی از مسئولین استان قبلا جزء اعضا این مجمع یا مرتبط با این مجموعه بوده اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: جوانان مرتبط با تشکیلات دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان امروز از جوانان باارزش، متدین و درستکار جامعه هستند و تشکیل مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان الگویی برای کشور شده و این اسم در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور شناخته شده بوده بطوریکه تقاضای همکاری از سوی این مجمع را کرده اند.

آیت الله میرعمادی به علت‌های تکیه بر ظرفیت های جوانان اشاره کرد و بیان داشت: جوانان دارای انگیزه قوی، خالص و بی توقع بوده و این امر موجب می شود بتوان به آن ها تکیه کرد همچنین برخورداری جوانان از اعتماد به نفس و خودباوری باعث استفاده از طرفیت آن ها می شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان برای تحقق اقتصاد مقاومتی

وی داشتن قدرت تحلیل، اندیشیدن، نقد کردن و خردورزی را از دیگر ویژگی جوانان دانست و عنوان کرد: جوانان تمایل دارند در همه موضوعات ورود پیدا کنند و این یک ارزش محسوب می شود لذا می توان روی چنین جوانانی تکیه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه جوانان توان انجام هر کاری را داشته و ضعف در آن ها وجود ندارد، اضافه کرد: جوانی اوج قدرت جسمی و روحی است بطوریکه اگر مسئولیت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به جوانان سپرده شود به خوبی از عهده آن بر آمده و این موضوع عملا اثبات شده است.

آیت الله میرعمادی بر ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت:  امروز اگر موضوع اقتصاد مقاومتی به جوانان واگذار شود به خوبی از عهده آن بر خواهند آمد ولی متاسفانه اقتصاد مقاومتی به کسانی واگذار می شود که بزرگترین بدهکاران بانکی هستند.

لزوم استفاده از ظرفیت جوانان برای واگذاری امور و مسئولیت ها

وی ادامه داد: از کارگروه اقتصاد مقاومتی مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه انتظار داریم وقت خود را بیشتر روی جنبه های کاربردی گذاشته و زمینه ای فراهم شود که اقدامات این کارگروه در کوتاهترین زمان نتیجه دهد لذا باید این کارگروه طی هفته چندین جلسه برگزار کند و نتیجه اقدامات خود را ماهانه ارائه دهد.

وی به شجاعت و ریسک پذیری جوانان اشاره کرد و گفت: جوان نویدبخش است زیرا همیشه خبرهای خوش همراه خود دارد و زیر بار مسئولیت رفتن از ویژگی جوانان بوده که باعث می شود جوان به عنوان مظهر امید و نوید جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان برای واگذاری امور و مسئولیت ها تاکید کرد و بیان داشت: ما مسئولین وظیفه داریم به جای اینکه از ظرفیت بازنشسته ها استفاده کنیم از ظرفیت جوانان استفاده کنیم هرچند که باید از تجربه بازنشستگان استفاده شود اما امور را باید به جوانان واگذار کرد.

جوان موتور محرکه جامعه اسلامی است

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه جوانان در هویت بخشی نقش دارند، افزود: برای هویت بخشی به نسل جوان و ارتقاء هویت دینی و ملی جوانان باید از ظرفیت جوانان استفاده شود و ما از جوانان برای هویت بخشی استفاده نکرده ایم لذا برای حفظ، تقویت و ارتقاء هویت دینی می توان از ظرفیت جوان استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت جوانان برای فضای مجازی و مقابله با جنگ سایبری استفاده کرد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود فرمود: الان فضای مجازی میدان جنگ واقعی است لذا در این جنگ سایبری و فرهنگی ما به افسران و سربازان پابه کاری که بتوانند در این میدان رقابت کنند نیاز داریم  پس جوانان باید در این عرصه ورود پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: لازم است هر کدام از کارگروه های تشکیل شده در مجمع مشورتی دفتر نماینده ولی فقیه سایتی برای خود راه اندازی کنند چرا که حضور جوانان در فضای مجازی و پاسخگویی به شبهات از اقدامات مهم و اساسی است.

آیت الله میرعمادی استفاده از ظرفیت جوان برای تحقق جامع دینی و تمدن اسلامی تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: جوان موتور محرکه جامعه اسلامی است و رسیدن به تمدن اسلامی با استفاده از فکر، ذهن و خلاقیت جوان امکان پذیر است و جوانان می توانند ما را به سمت قله های تمدن اسلامی حرکت دهند.

تشکیل هشت کارگروه مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و مملکت به دنبال از بین بردن توان نیروی جوان کشور هستند، عنوان کرد: دشمنان ما در تهاجم فرهنگی به دنبال این هستند توان جوان را به فساد و بی بندوباری کشانده تا جوان از حرکت صحیح و منطقی باز بماند لذا جوان باید مسئولیت پذیر بوده و در این میدان قدم بردارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به تشکیل هشت کارگروه مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان اشاره کرد و گفت: این کارگروه ها باید از فردا کار خود را آغاز کرده و محور فکر و ایده آن ها رهنمودهای امام راحل و رهبر انقلاب باشد.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه کارگروه های مجمع مشورتی جوانان باید مرکز تبادل نظر، رشد و تعالی باشند نه مرکز یاس و ناامیدی، اضافه کرد: هر کارگروهی باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را استخراج کرده و به عنوان سیاست های کلی خود دنبال کند لذا هر فکر و ایده ای در این کارگروه ها باید برخواسته از ولایت باشد.

تشکیلات مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه منتصب به ولایت است

وی ادامه داد: نتایج نظری و عملی کارگروه های مجمع مشورتی جوانان بسیار مهم بوده و اگر این کارگروه ها برای مباحث آموزشی خود نیاز به اساتید داشته باشند می توان از ظرفیت جوان یاوران برای این منظور استفاده کرد اما هرگونه کمک از سوی جوان یاوران باید از طریق نامه رسمی مجمع مشورتی جوانان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه تشکیلات مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه منتصب به ولایت و رهبری است، عنوان کرد: کارگروه های این مجمع از کارهایی که جایگاه ولایت و رهبری را سست کرده خودداری کنند.

بنابراین گزارش، هشت کارگروه از جمله دو کارگروه با عنوان کارگروه دشمن شناسی و استکبار ستیزی، حجاب و عفاف، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، رسانه و سایبری، اقتصاد مقاومتی، مهدویت و انتظار و کارگروه هئیات مذهبی در مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه لرستان تشکیل شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار